Т ази година BMW M GmbH празнува своя 50-годишен юбилей, който повод кара спортното подразделение да е много активно и тепърва предстои да видим пълния капацитет на марката.
А духовете BMW M разбуни с представянето на Concept XM в края на миналата година, като у нас духовете бяха още по-неспокойни, тъй като дигиталното представяне на модела бе тясно свързано с България. Като фон на част от снимките на модела бе използван паметникът, изграден преди 40 години по случай 1300-годишнината от създаването на България. Комплексът „Създатели на българската държава” се намира на 450 м над морското равнище, а жителите на Шумен и всички туристи стигат до него по 1300 стъпала.
Още тогава BMW заяви, че концептът е много близо до серийният модел, който трябва да започне да се произвежда в Спартанбург още тази година. XM ще бъде първият модел от BMW M GmbH без аналог в гамата на BMW след легендарното BMW M1. BMW XM ще се предлага като Plug-in хибрид ексклузивно и само като M автомобил.
Моделът преминава последни тестове, който разчита на модернизиран V8 бензинов двигател и електрическото задвижване с обща мощност 650 к.с. и 800 Нм въртящ момент. Те се пренасят на пътя чрез първото специфично за хибрид задвижване на четирите колела M xDrive.
С електрическия си пробег от около 80 километра според WLTP новото BMW XM може да се движи почти безшумно и с нулеви локални емисии не само в населени места, но и на по-дълги разстояния.
Фактът, че новото BMW XM е създадено като чистокръвен BMW M автомобил, проличава и от почти перфектното разпределение на теглото между осите в съотношение 50:50, както и технологиите на окачването. XM серийно се оборудва с адаптивно окачване M Professional. За пръв път част от серийното оборудване на BMW M автомобил е и Интегралното активно кормилно управление, т.е. завиващи задни колела. А те може да са с размер до 23 инча.