К итайската автомобилна инвазия преминава през осигуряване първо на превоза за тези коли към световните пазари. През септември миналата година писахме, позовайки се на Даниел Наш, шеф в VesselsValue, че китайските производители и техните шипинг линии са поръчали почти всички 170 световни поръчки за построяване на нови транспортни кораби за автомобили.
BYD, който е най-големият производител в Китай, ще похарчи $600 млн. за 6 от най-големите корабни автовози, построявани някога. Повечето са планувани за доставки през следващите три години, а първият от тях вече извърши първото си пробно пътуване.
Новият мега кораб BYD Explorer No. 1 ще играе важна роля за амбициозните цели на марката да се настани трайно в Европа и останалата част на света.
BYD Explorer No. 1 може да превозва до 7000 автомобила. След като на 9 януари е потеглил от Янтай към Шънжън, където е главният офис на BYD, ро-ро корабът ще потегли към Европа.
Проблемът с транспорта се изостри по време на пандемията, когато някои компании решиха да нарежат за скрап старите си кораби. Това доведе до недостиг и рязко покачване на цените за превоз. Последва кризата в Суецкия канел, а сега хусите в Червено море правят тази линия много опасна.
Иначе BYD Explorer No. 1 има обхват от 15 800 морски мили. Захранва се частични от природен газ, който е по-зелен от традиционно използваното от корабите гориво. За пръв път е монтирана и огромна батерия за плаване с нулеви емисии.
Корабът е дълъг 200 метра, широчината му е 38 метра, гази 9 метра и максималната му скорост е 18,5 възела.