Н а 23 февруари гласоподавателите в Германия, най-голямата икономика в Европа, ще отидат до урните. Това значи, че всички партии са насочили взор към автомобилната индустрия като един от най-големите работодатели, следователно: гласоподаватели.
И тук започват посланията. От тях може да се направи заключението, че всички основни партии в изборите са против глобите за производителите, непокрили цели за вредни емисии. Десните партии се противопоставят на забраната от 2035 г. за автомобили с ДВГ, докато левите партии я подкрепят, но искат повече стимули за потребителите, за да купуват електромобили.
Ето и какво казват основните партии в своите манифести за автомобилната индустрия, обобщени от Automotive News.
ХДС/ХСС
Консервативните християндемократи, които излизат с една бюлетина с баварската сестринска партия ХСС, искат да отменят забраната за продажби от 2035 г. на автомобили с ДВГ. Определяйки индивидуалната мобилност като въпрос на лична свобода, партията отхвърля горната забрана, която нарича "анти-автомобилни" политики, които включват ограничение на скоростта по магистралите в Германия и забрана на автомобили в градските центрове.
Целите за въглеродните емисии, които могат да доведат до големи глоби при неспазване, трябва да бъдат преразгледани и глобите да бъдат предотвратени, казва съюзът. Двете партии подкрепят разширяването на инфраструктурата за зареждане на EV, но също така подкрепят „технологичната отвореност“, включително към е-горивата, въпреки че не уточняват дали те трябва да се използват за леки автомобили или други форми на транспорт.
Алтернатива за Германия
Крайнодясната AfD също подкрепя отмяната на забраната за продажба на нови автомобили с ДВГ през 2035 г. Тяхното желание е да се запази производството на автомобили с двигатели с вътрешно горене възможно най-дълго, за да бъдат защитени работните места.
Партията иска да прекрати публичното финансиране на инфраструктурата за зареждане и да позволи на пазара, а не на закона, да реши коя е подходящата технология за задвижванее. Всички видове автомобили трябва да получат равни политики за данъчни облекчения, се казва в манифеста на партията.
Германска социалдемократическа партия
Лявоцентристките социалдемократи (SPD) предлагат намаляване на данъците за закупуване или лизинг на електромобили, разширяване на зарядната мрежа и ограничаване на таксите за електропреносна мрежа, за да направят зареждането на електромобилите достъпно.
Партията също така се противопоставя на глобите за автомобилните производители при за неизпълнение на целите на ЕС за вредните емисии.
Зелените
Тук, очаквано, подходът е по-твърд по отношение на електрическата мобилност, за да се гарантира, че производителите се ангажират с електрическия преход. Те подкрепят забраната на автомобили с ДВГ през 2035 г. и смятат, че производителите трябва да бъдат глобявани за неспазване на целите за CO2, но може да им се даде повече време за плащане на глобите, като набраните средства се използват за европейски инициативи в подкрепа на прехода.
Облягайки се на Щатския IRA акт, който Тръмп отмени частично вече, Зелените казват, че държавата трябва да осигури подкрепа за потребителите, които купуват електромобили, произведени предимно в Европа, и да даде данъчни стимули на хората с по-ниски доходи за зареждане на електромобили.