А втомобилното изложение в Пекин (21-30 април) официално бе отменено заради големия брой заразени с COVID-19 в части на Китай, което доведe и до нови локдауни.
Новината бе обявена от световни агенции още през миналата седмица, а вчера организаторите я потвърдиха.
На този етап не е ясно кога и дали “Пекин 2022” ще го бъде. През 2020 г. бе пренасрочено за есента. То е сред най-големите автомобилни изложения в света като значение за бизнеса - брой премиери, посетители, приходи, процеси…
Трябваше да започне веднага след салона в Ню Йорк, но тежестта му е по-голяма, а събитието в Манхатън остава единственото по-мащабно поне до есента. То започва на 13 април.
Сега големият въпрос е какво ще стане с премиерите, планирани за Пекин? А те никак не са за пренебрегване, това са коли, които водят колоната: новата BMW 7 Series с електрическата си сестра i7, Mercedes EQS SUV…
BMW i7 Series.
Много новости бяха подготвили китайските гиганти, марки, които те притежават, японците…
Силно представяне готвеше Volkswagen Group със сериен модел на концепцията VW ID Vizzion (още едно творение на MEB платформата с избор на задно и двойно предаване), новият Volkswagen ID 4, третата концепция Audi Sphere…
И още: Aston Martin Vantage GT3, Maserati MC20, Mercedes-Benz EQA, Nissan Ariya, Rimac C_Two…
Надеждите са повече от тях да поемат за Ню Йорк (както най-вероятно Mercedes EQS SUV), който и без това тази година ще предложи повече премиери от обикновено.
Китай е страната, в която се продават най-много автомобили. През миналата година те са били 26,28 милиона, според местната Асоциация на автомобилние производители. А заради поредната вълна от COVID-19 няколко завода на големи производители, сред които Tesla, спряха работа в последните дни.