Е лектрическите автомобили на батерии не са единственото решение за нулеви въглеродни емисии. Трябва да се търсят възможности с био, синтетичните горива, водорода и т.н.
Такъв привиз отправи шефът на Италианската автомобилна асоциация (ANFIA) Паоло Скудиери. Индустриалната структура е известна със своя лобизъм на Апенините. Изказването му бе направено на конференция по темата и е цитирано от "Ройтерс".
По думите му италинските фирми правят солидни инвестиции във водородното задвижване и съобще добиване на енергия по този начин.
Скудиери добави, че не може да се очаква само от електрическата тяга на батерии да замени старите двигатели с вътрешно горене. Трябва възможностите да са няколко, при това ДВГ да се модифицират за биогорива, като по този начин се удължи животът им, на мнение е експертът.
Той посочи, че прекаленият фокус в BEV, зад който основно стоят Tesla и азиатски производители, носи рискве за загуба на работни места - до 73 000 в следващите няколко години. Докато на тяхно място батериите ще осигурят само около 6000, изчислява асоциацията.
450 от 2200 производители на части само в Италия били заплашени от изчезване покрай смяната към EV, ако не се преориентират.
През юни - или на по-късна дата, Европейският парламент може практически да забрани двигателите с вътрешно горене, като това е част от стратегия за изцяло преминаване към нулеви въглеродни емисии.