Audi даде одобрение много от моделите й с 6-цилиндрови дизелови двигатели да сменят нафтата с т. нар. парафинови горива (продукти от растителни мазнини, на практика олио). Те спадат към биогоривата.
Началото на тази практика се поставя в Германия, Франция, Великобритания и още няколко страни.
От средата на февруари третирано олио могат да си слагат собствениците на V6 TDI мотори на моделите A4, A5, A6, A7, A8, Q7 и Q8. Дори най-мощният агрегат в тази компания с 286 к.с. може да се кара такъв тип гориво.
През март ще се присъедини Q5 за своя V6, следва A6 Allroad през лятото и т.н. Колите с такава възможност ще носят определени стикери.
Audi твърди, че задвижвани от биогорива дизелите ще намалят вредните си емесии със 70-95 процента.
Още нещо - ефективността се подобрява, горенето и т.н. Така през зимата тези двигатели работят по-добре, по-лесно “палят” и работят по-плавно.
Тестовете за парафиновите горива започнаха преди няколко години, като са изследвани всички аспекти в работата на агрегатите.
Биогоривата се осигуряват от възобновяеми източници - продукти от селското стопанство, от олиото за готвене и т.н. След обработка става напълно възможно да заменят конвенционалния дизел.
Audi планира от 2026 г. да предлага автомобили само с нулеви вредни емисии. Оттогава цялата гама трябва да е с електромобили, а въпросът за бъдещето на дизела изглежда предрешено.
Германската марка се надява, че последният автомобил с двигател с вътрешно горене ще излезе с логото й през 2032 г.