Infiniti направи двигател с променлива степен на сгъстяване

Пламен Георгиев,
defaultimg

netinfo

Д вигателят с вътрешно горене сe развива десетилетия, столетие дори вече, но с навлизането на електромоторите и различните системи за възстановяване на енергия, традиционният ДВГ все повече заприличва на Nokia в света на iPhone. Но сега Infiniti скача две стъпки напред в развитието на Двигателя с вътрешно горене, представяйки новия Variable Compression-Turbocharged (VC-T).

Бензиновият двигател с променлива степен на сгъстяване е в процес на развитие през последните две десетилетия. Преди него инженерите на Mercedes-Benz и Saab се заиграват с идеята за променлива степен на сгъстяване в своите DiesOtto и SVC. T. Творенията им така и не виждат бял свят, докато Infiniti VC-T съвсем скоро ще бъде вкаран в серийно производство. Преди това ще бъде официално представен на автомобилния салон в Париж (който vesti.bg ще проследи от мястото на събитието), започващ на 1 октомври.

Предпроизводственият мотор е с мощност 268 к.с. и 390 Нм. Най-важното в него е възможността му да променя степенна си на сгъстяване. А това означава, че предлага най-доброто от два свята: висока динамика (при сгъстяване 8:1) или висока икономичност (сгъстяване до 14:1). В зависимост от условията на шофиране, контролният блок на двигателя може да прилага оптимална степен на сгъстяване, за да оптимизира динамиката и икономичността.

Новият агрегат е по-малък и по-лек от конвенционалния мотор, понижавайки невата на шум и вибрации. Четирицилиндровият мотор е с обем 2,0 литра, той е с приблизително 27% по-ефикасен спрямо двигателя 3,5 V6, който ще замени. В същото време ще е по-евтин за производство спрямо съпоставим дизелов двигател.

Старши инженерът Киничи Танука от Nissan, компанията-майка на Nissan, вярва, че двигателят че новият двигател има всичко необходимо, за да замени турбодизела. Или поне да предложи една много добра негова алтернатива. Той отива още по-далеч с твърдението, че параметрите му за динамика и ефикасност могат допълнително да се подобрят чрез въвеждането на бензиново-електрически хибриден тракт, който се обмисля в момента.

Първият модел, който ще бъде оборудван с този двигател, е следващото поколение QX50.

Четете още:

Всички срещу Tesla

Тестваме Polaris Slingshot SL, новото творение на Marvel

Източник на статията: Vesti.bg

Инфинити Infinitiл двигател