BMW представи новите 3- и 4-цилиндрови бензинови и дизелови двигатели от семейство Efficient Dynamics. Моторите са приспособени както за надлъжно, така и за напречно монтиране. Агрегатите ще се вграждат в гамата на BMW и MINI.
Новите бензинови двигатели са оборудвани с турбокомпресор, директно впръскване на горивото, система Valvetronic, както и система за променливо газоразпределение Double-VANOS. Турбината на този мотор е интегрирана в изпускателния колектор. Двата елемента за захванати за блока.
При бензиновите мотори е променена системата за впръскване на гориво. Налягането на впръскване се е увеличило до 345 атмосфери.
Освен това моторите са с променена система за охлаждане, има нови балансиращи валове, L-образни рамена на генератора, нов е и компресорът на климатика.
Всички тези промени са довели да намаляване разхода на гориво и вредните емисии с 5%, като същевременно с това е увеличена мощността. Аналогични двигатели от предишното поколение генерират със 7 к.с. и 20 Нм по-малко.
Това е новият 3-цилиндров дизелов двигател.
Четирицилиндровите дизела са с две турбини. И двете са интегрирани в изпускателния колектор. Променена е системата EGR за изгорелите газове. При 3-цилиндровия дизел тя е двустепенна.
Променена е и системата common-rail за впръскване на горивото. При 3-цилиндровия то се впръсква под 2200 бара, докато при 4-цилиндровия дизел – от 2500 до 2700 бара.
Четете още: