В последните месеци босът на Stellantis е под светлините на прожекторите, а днес писахме, че Alfa Romeo Milano трябваше да бъде преименуван на Junior след негова конфронтация с италианското правителство. Тавареш е в тежка политическа битка с правителството на Джорджа Мелони, като дори ги заплаши, че допуснат ли китайски производител на италианска територия, той ще затвори съществуващи заводи.
На пистата „Мизано“, където през уикенда се проведе поредният кръг от Формула Е, Тавареш отново застана пред микрофоните. Португалецът смята, че „лекът“ за конвенционалните автомобили с двигатели с вътрешно горене са синтетичните горива.
То отново критикува нереалистичния и догматичен подход на Европейския съюз към трансформацията на транспорта, изтъквайки, че решение, което хората не могат да си позволят не е решение, визирайки електрическите автомобили.
Има нещо много просто, което никой политически лидер никога не ви е казвал: колко автомобили с двигатели с вътрешно горене има в момента по пътищата на планетата? Отговорът е 1,3 млрд. А ние тук дискутираме да продадем 10, 20, 30 милиона електрически коли на висока цена на пазар, който годишно възлиза на 85 млн. А ние сме най-богатите в света.“
Той добавя: „Смятате ли, че ЕС ще реши да забрани ДВГ в Мароко, Ангола, Мозанбик, Уругвай, Чили, Венецуела? Брюксел ли ще реши за това? Така че днес имаме голям проблем: какво ще правим с тези 1,3 млрд. електромобила по пътищата?“
Тавареш дава ясно да се разбере, че Stellantis е готов да приеме политическите решения, но настоява, че решението, взето в Европа „сега се сблъсква срещу стената на реалността, то е много скъпо и единствените, които могат да се справят с очакванията за достъпност, са китайците".
Къде вижда решение на проблема? Синтетичните горива са отговорът му.
"Е-горивата са добро решение за 1,3 млрд. автомобила с ДВГ по пътищата. Но, за да работи това, те трябва, ако не са СО2-неутрални, да са много близо до това. А знаем, че към момента те съкращават 70-80% от емисиите. Ние подкрепяме екологично чистите горива, заявили сме публично, че всички наши ДВГ са съвместими с такъв тип горива.“