П рез миналата година, когато Илон Мъск обяви втората част на своя Master plan, стана ясно, че компанията подготвя нови проекти, един от които е този товарен влекач. Той ще е 100% електрицески, а тук виждате едно загатване за бъдещия облик на камиона, който трябва да бъде показан през септември.
Мъск твърди, че вече е карал прототип на камиона на паркинг и „е много пъргав”, като дори може да се „управлява като спортен автомобил”.
По-важното твърдение на Мъск е, че моделът ще предлага по-висок въртящ момент от конкурентни на него дизелови влекачи. Това не е изненадващо за електрически модел, но Мъск не изневерява на себе си и отива по-далеч, заявявайки, че камионът ще има по-голям пробег от тях! Последното е трудно да се повярва, но изпълнителният директор на Tesla е доказал нееднократно, че е майстор на късия разказ.
Тук трябва да се отбележи, че Tesla нае Жером Гуилен (Jerome Guillen), който оглави развойния екип на проекта. Същият преди е работил по седловите влекачи на Mercedes-Benz. А пък „трилъчата звезда” наскоро показа прототип на електрически камион, предназначен за работа в градовете.
Също като напомняне ще отбележим, че компанията Nikola планира да пусне електрически камион.
От т. нар. Master plan на Мъск ще си припомним и частта, в която той обещава да покаже и електрически пикап да края на годината.
Но Мъск, който изгради автомобилната компания с най-висока пазарна капитализация в САЩ само с обещания, продължава с обещанията си. На същото събитие в Канада, Илон заявява, че „до края на годината ще обявя старта на още две до четири Gigafactory. По-вероятно четири.” Ако (или когато) това се случи, една трябва да е в Европа, а друга в Китай. Но пък първата „Гигафактори” все още е далеч от финализиране.
Четете още:
Cayenne издърпа Airbus A380 и се вписа в рекордите Гинес