Б осът на Tesla Илон Мъск e в процес на придобиване на ”Tуитър" за приблизително 44 млрд. долара, съобщават световните агенции, цитирайки съобщение на борда на социалната мрежа.
Управителният съвет на компанията, собственик на една от най-големите и влиятелни платформи в света, прие офертата на милиардера на цена от 54,20 долара за акция.
"Туитър" ще стане частна компания, която няма да се търгува на фондовата борса.
Мъск направи първата оферта преди по-малко от две седмици, като тогава управата даде отпор, а мнозина се противопоставиха.
Свободното слово е основата на една функционираща демокрация, а "Туитър" е дигиталният градски площад, където се дебатират важните въпроси за бъдещето на обществото", се казва в изявление на Мъск.
Акциите на компанията на Нюйоркската фондова борса спряха да се търгуват малко преди публикуването на изявлението. Те достигнаха близо 52 долара, като увеличиха стойността си с над 6 на сто заради слуховете в американската преса за предстоящо придобиване от Мъск.
От съобщението на борда на “Туитър” става ясно, че Мъск вече е осигури 25,5 милиарда долара чрез дълг и марджин заем, като същевременно е предоставил около $21 млрд. собствен капитал.
Сега предстои вот сред акционерите на социалната платформа. Не се очертава да има административни пречки.
Какво значение има ходът на Мъск за Tesla?
Още в предишните дни анализатори изразиха опасения как придобиване на “Туитър” ще се отрази на автомобилната компания. Въпросът е как бизнесменът ще намира време за електромобилите си, след като и досега го делеше със SpaceX?
А моментът е критичен за автомобилния бизнес - заради войната в Украйна, всичките последствия от нея и преминаването към електрификация. Конкуренцията се е прицелила в Tesla и крои планове да й отнеме първото място сред EV.
Новината е отлична за акционерите на “Туитър”, защото не изглеждаше, че компанията върви добре и че скоро може да реши проблемите си. Но е лоша за потребителите на Tesla, защото Мъск ще трябва да отделя време на още един бизнес сектор, докато се води битка в състезанието за EV”, заяви Едуард Моя, анализатор в брокерската компания OANDA в имейл до клиентите си, цитиран от “Ройтерс”.
Други анализатори обаче обръщат внимание на това, че социалната мрежа може да се окаже в помощ на бизнеса на Tesla, защото е много голяма комуникационна платформа. Тя и досега бе любимата на Мъск, който комуникира със света основно чрез нея.