Т ази година ще е 21-вота издание на конкурса „Автомобил на годината в България“. До този момент до този момент се връчваха титли на автомобили в три основни категории (леки, кросовъри и многофункционални) и три подкатегории (градски, еко и премиум). От тази година тежестта на тези шест класа се изравнява. Но се въвежда и големият приз – „АВТОМОБИЛ НА 2018 ГОДИНА”, която ще се избира измежду 6-те първенци от 6-те категории. Това ще стане в реално време, в рамките на самата церемония, която ще се проведе на 17 януари в „Ринг МОЛ“. В гласуването участват 37 журналисти, работещи в сферата на автомобилната тематика.
Право на участие тази година имат 62 автомобила, появили се на родния пазар в рамките на предходната 2017 г. Те са разделени в 6 категории, като първият етап бе отсяване на финалистите във всяка една категория.
Ето ги и тях.
И тази година конкурсът "Автомобил на годината в България" се провежда със съдействието на OMV България.
Финалистите при леките автомобили са: BMW 5-Series, Ford Fiesta, Honda Civic, Hyundai i30, Opel Insignia.
В най-популярната категория, тази на кросоувърите, до финала стигнаха BMW X3, Dacia Duster, Hyundai Kona, Peugeot 5008, Skoda Karoq.
В категорията на многофункционалните автомобили има само два представителя: Isuzu D-MAX и Mitsubishi L200.
За приза в набиращата все по-голяма популярност категория на екологичните автомобили ще се борят BMW i3, Hyundai Ioniq PHEV, Mini Countryman S E, Renault Zoe Z.E. 40, Volkswagen e-Golf.
За отличие при луксозните се борят BMW 5-Series, BMW 6 Gran Turismo, Infiniti Q60, Mercedes-Benz E-Class Coupe и Range Rover Velar.
Финалистите в категорията на градските автомобили са Ford Fiesta, Hyundai Kona, Nissan Micra, Suzuki Swift и Volkswagen Polo.
Победителите във всяка една категория се избират след оценяване по 6 критерия: дизайн, задвижване, функционалност, пътно поведение, безопасност и цена/предлагане. Най-ниска относителна тежест има критерият „Функционалност“, за който журито ще разпределя по 15 точки измежду финалистите. Всеки един от критериите „Дизайн“, „Задвижване“, „Пътно поведение“ и „Безопасност“ има по 20 точки, а най-голяма тежест има критерият „Цена/предлагане“ – тук журналистите имат да разпределят 35 точки между финалистите. Това точкова разпределение важи в категориите „Лек автомобил“, „Кросоувър“, „Градски автомобил“. При другите три категории точковото разпределение е малко по-различно, тъй като самите автомобили го налагат.
Още новини може да откриете на нашата Facebook страница ТУК
Болидът на Toyota от „24 часа на Льо Ман“ излиза на пътя
Volkswagen (вероятно) отново е най-големият производител в света