О т дълго време китайските компании искат да продават своите автомобили на пазари като САЩ и Германия, но клиентите предпочитат познатите местни марки.
Резултатът е, че китайската стратегия се промени. Вместо продажбата на автомобили, сега се продават авточасти на големите производители. Една от причините за смяната на стратегията е, че компании като Bosch искат да сменят фокуса си от производство и доставка на авточасти към автономното управление, което обещава да е много доходоносна ниша за предстоящите години.
Един от ефектите на този процес е, че китайските компании вече завзимат пазара на авточасти. Консултантът Deloitte изчислява, че продажбата на китайски авточасти растат с 22% годишно.
Последният пример е закупуването на SG Holding, подразделение на Robert Bosch, най-голямата в света компания за авточасти. То вече е собственост на консорциум, съставен от Zhengzhou Coal Mining Machinery Group Co., която компания, независимо от името си, е голям доставчик на части, и China Renaissance Capital Investment. Сделката е за 545 млн. евро.
Стартъп компанията, закупена от китайците, вече се казва SEG Automotive, като добавеното „Е” идва от електрификация. Тя е базирана в Щутгарт, а китайските собственици обещават да запазят всичките 7000 работни места в 14-те завода по света.
Улрих Киршнер, управляващ директор на компанията, казва, че докато двигателят с вътрешно горене изживява последните си години, средносрочният план предвижда компаниите да се концентрират върху хибридите – ДВГ и електромотор. Затова те са разработили процес, наречен Boost Recuperation Machine (BRM), който позволява на конкретния автомобилен производител да добави електрически мотор към бензиновия на много ниска цена.
Киршнер очаква неговата компания да увеличи пазарния си дял в САЩ и Китай. В момента малко над 50% от стокооборота му е в Европа.
На работниците на компанията е бил даден избор: да останат с Bosch, собственост на германска фондация, или да започнат работа за новата китайска компания. Около 90% от тях са избрали втория вариант.
Това е само един пример на тенденцията, но тя ще става все по-чувствителна и тепърва ще наблюдаваме какви ще са последиците от нея за Европа.
Още новини може да откриете на нашата Facebook страница ТУК
Евродепутатите ще пазят въздуха на София с електрически Renault Zoe
Роботите на Honda дават нови измерения на изкуствения интелект
Гейовете също си имат „Кола на годината”. Отличникът е E-Class Coupe