Общо 62 участника се борят за приза „Автомобил на 2018 година в България”

Пламен Георгиев,
кола на годината 2018 тест

Vesti.bg

П рез последното десетилетие автомобилният пазар се променя с невероятни темпове. Например най-бурно развиващият се сегмент е този на малките и компактни кросоувъри, които отхапват все по-голямо парче от пазара. Бързо настъпват и екологичните коли – електрически и хибридни. Това е причината и конкурсът на Прес Авто Клуб – България също да се промени. Тази година ще е неговото 21-во издание, като до този момент се връзваха титли на автомобили в три основни категории (леки, кросовъри и многофункционални) и три подкатегории (градски, еко и премиум). От тази година тежестта на тези шест класа се изравнява. Но се въвежда и още един приз – „КОЛА НА 2018 ГОДИНА”, която ще се избира измежду 6-те първенци от 6-те категории, при това в реално време, в рамките на самата церемония. В гласуването участват 37 журналисти, работещи в сферата на автомобилната тематика.

Право на участие тази година имат 62 автомобила, появили се на родния пазар в рамките на предходната 2017 г. Те са разделени в 6 категории, като първият етап е отсяване на финалистите във всяка една категория. Те са по 5 на брой. На 15 януари ще станат ясни кои са финалистите.

Вторият етап е официалното награждаване на победителите във всяка категория, избрани чрез детайлно гласуване по прецизно определени критерии. Финалният етап е изборът на победителите. Те се оценяват по 6 критерия: дизайн, задвижване, функционалност, пътно поведение, безопасност и цена/предлагане. Най-ниска относителна тежест има критерият „Функционалност“, за който журито ще разпределя по 15 точки измежду финалистите. Всеки един от критериите „Дизайн“, „Задвижване“, „Пътно поведение“ и „Безопасност“ има по 20 точки, а най-голяма тежест има критерият „Цена/предлагане“ – тук журналистите имат да разпределят 35 точки между финалистите. Това точкова разпределение важи в категориите „Лек автомобил“, „Кросоувър“, „Градски автомобил“. При другите три категории точковото разпределение е малко по-различно, тъй като самите автомобили го налагат.

Леки автомобили

Alfa Romeo Giulia

Audi A7 Sportback

Audi A8

BMW 5

BMW 6 Gran Turismo

Ford Fiesta

Lada Vesta

Honda Civic

Hyundai i30

Infiniti Q60

Kia Rio

Kia Stinger

Lexus LC

Mercedes E-Class Coupe и Cabriolet

Nissan Micra

Opel Insignia

Porsche Panamera

Seat Ibiza

Suzuki Swift

VW Polo

Мнoгофункционални автомобили

Isuzu D-Max

Mitsubishi L200

Crossover автомобили

Alfa Romeo Stelvio

BMW X3

Citroen C3 Aircross

Dacia Duster

Hyundai Kona

Jeep Compass

Kia Stonic

Land Rover Discovery

Mazda CX-5

MINI Countryman

Mitsubishi Eclipse Cross

Opel Crossland X

Opel Grandland X

Peugeot 5008

Porsche Cayenne

Range Rover Velar

Renault Koleos

Seat Arona

Skoda Karoq

Ssangyong Rexton G4

Volkswagen T-Roc

Volkswagen Tiguan Allspace

Volvo XC60

Еко автомобили

Audi Q7 e-tron

BMW 530e

BMW 740e

BMW i3

BMW i8

Hyundai Ioniq PHEV

Kia Niro

Mercedes C 350 e

Mercedes E 350 e

Mercedes GLC 350 e

MINI Countryman S E

Renault Kangoo Z.E.

Renault Zoe Z.E. 40

VW e-Golf

VW Golf GTE

Volvo XC60 T8

Премиум автомобили

Alfa Romeo Giulia

Alfa Romeo Stelvio

Audi A7 Sportback

Audi A8

BMW 5

BMW 6 Gran Turismo

BMW X3

Infiniti Q60

Kia Stinger

Lexus LC

Mercedes E-Class Coupe и Cabriolet

Porsche Cayenne

Porsche Panamera

Range Rover Velar

Volvo XC60

Градски aвтомобили

Ford Fiesta

Hyundai Kona

Kia Stonic

Nissan Micra

Seat Arona

Seat Ibiza

Suzuki Swift

VW Polo

VW T-Roc

Източник на статията: Vesti.bg

Прес Авто Клуб България ПАК COTY 2018 Кола на годината Автомобил на годината Автомобил на годината в България