В своята 13-годишна кариера, производството на Duster надхвърлr 2,2 милиона броя, а непрекъснато нарастващата му популярност го определя като най-продаваният SUV в Европа във всички сегменти на пазара през 2022 г. Около 1000 броя Duster SUV излизат всеки ден от производствените линии в завода на Dacia в Питещи, Румъния – около един брой в минута!
Новото, трето поколение на модела изглежда по-внушително и масивно като дизайн, който още повече подчертава офроуд качествата и призванието на този модел. Очаквано, визията доста се доближава до концептуалния Bigster, а това е само в плюс за бъдещите клиенти.
Dacia Duster
Новата Dacia Duster се предлага с трансмисия 4x4 Terrain Control, която включва 5 настройки за шофиране: AUTO, SNOW, MUD/SAND, OFF-ROAD и ECO.
Пътният просвет на модела е 217 мм във версията 4х4, най-високият в сегмента. Предният и задният ъгъл на заход и отход са съответно 31° и 36° (версии 4х4). По време на офроуд шофиране на 10,1-инчовия централен екран се показва разнообразие от полезна информация: странично накланяне, наклон на автомобила нагоре и надолу, разпределение на мощността към предната и задната ос (версия 4х4).
Споменахме 10,1-инчовия централен дисплей, но не само той е новост в интериора на модела. Цялото арматурно табло е ново, воланът, нов е и превключвателят на автоматичната трансмисия, нови са седалките, интериорът на Duster е наистина много силно променен.
В областта на задвижване имаме три опции. Първата е хибридна (140 к.с.), двигател, който дебютира в Jogger през 2023 г. Системата се състои от 4-цилиндров, 1,6-литров бензинов двигател с 94 к.с., два електрически мотора (задвижващ мотор с 49 к.с. и високоволтов стартер генератор) и електрическа автоматична скоростна кутия (с 4 предавателни отношения на двигателя и 2 предавателни отношения на мотора). Батерията е с капацитет 1,2 kWh, от компанията казват, че е възможно шофиране в изцяло електрически режим до 80% от времето в града.
Двигателят TCe 130 дебютира в Duster и Dacia. Той съчетава 3-цилиндров, 1,2-литров турбо бензинов двигател от ново поколение, използващ цикъла на Милър (намалените загуби на помпата оптимизират ефективността), и 48 V mild hybrid мотор. Двигателят TCe 130 се предлага с 6-степенна скоростна кутия във версиите 4x2 и 4x4.
На края идва и двугоривният Duster ECO-G 100. Dacia казва, че тази версия може да измине до 1300 км с двата си резервоара – по 50 литра бензин и LPG. Бутон, вграден хармонично в таблото, превключва двигателя от едно гориво на друго бързо и неусетно.