Dacia продаде своя 8-милионен автомобил в света, с което за пореден път подчерта огромния си възход от национален производител на Румъния до топ реализатор в Европа.
Историята на този успех започва през 2004 г., когато Renault обеща, че Dacia ще предлага прагматични автомобили и най-доброто съотношение качество-цена на пазара. Тогава това звучеше като едно празно от съдържание маркетингово послание, но следващите 19 години обориха всички критици, дори най-отявлените защитници на стереотипите в България.
В момента марката се продава в 44 държави по света, като най-големият пазар за Dacia е, забележете, Франция, следван от Италия. Втора поредна година Dacia е най-продаваната марка на частни клиенти в Европа.
Румънската компания държи рекордния пазарен дял от 7,6% на европейския пазар на дребно (спрямо 6,2% през 2021 г.). Шеста поредна година (от 2017-а) Dacia Sandero е най-продаваният модел на частни клиенти в Европа. Втората позиция е за Duster през 2022 г., който е най-продаваният SUV на физически лица от 2018 г.
Тези два модела играят водеща роля в това Dacia да достигне кота 8 млн. От Sandero до момента са лансирани 2,78 млн. бройки, Duster е с 2,26 млн., Logan има 1,97 млн., вановете Dokker са с 660 000, продадени са 346 000 бройки Lodgy, 93 000 бройки Spring, 80 000 бройки Jogger (107 000 други).