И Skoda ще послуша клиентите и запазва бутоните в интериорите

Компанията смята, че е намерила точния баланс с новите си модели

Skoda Superb Sportline

Skoda

А втомобилните производители прекараха последните няколко години в стремоглаво премахване на бутоните в интериорите и внедряването на повече дисплеи. Официално – защото е по-модерно, по-красиво, практично и уж това търсят клиентите. Реално – по-евтино е за производството да има по-малко бутони.

И клиентите не харесват идеята да трябва да търсят в менютата на инфотейнмънта все повече и повече функции. А се оказа и че не е особено безопасно и дори Euro NCAP скоро ще започне да изисква наличието на физически бутони за основните функции, за да даде максимален рейтинг за сигурност.

Всичко това провокира все повече компании да си признаят грешката и да заявят, че ще върнат физическите бутони в бъдещите си модели. Skoda също беше тръгнала по пътя на все по-малко бутони, но компанията е размислила навреме, за да не продължава по него, съобщава Motor1.

Изпълнителният директор на Skoda Клаус Целмер казва в разговор с The Independent, че компанията ще запази наличието на физически копчета. „Трябва да има копчета и „врътки“. Нуждаем се от нещо, което дава усещане за допир и не разсейва“, казва той.

И смята, че компанията е намерила правилния баланс между дисплеи, интерактивност и традиционни копчета. Например „умните врътки“. Те се управляват физически, но в тях има и сензорен дисплей, който при натискането си, променя функцията, която ще се контролира. Така се постига баланс между изчистен дизайн, но и без загуба на традиционните за автомобилите контроли.

Целмер намеква, че тези врътки постепенно ще намерят място в повече модели на марката. И признава, че в началото Volkswagen Group е имал трудности да постигне идеите си, заради проблеми със софтуера. „Но вече изминахме доста дълъг път с нашия софтуер. Имахме трудности в началото. Но хубавото на софтуера е, че можеш да го актуализираш. И правим точно това, като вече имаме стабилна система със съвсем малко дефекти“, смята Целмер.

Това освобождава експертите на компанията да мислят за нови идеи и решения. „Една от нашите основни задачи е да опростяваме нещата, а не да ги усложняваме. Искаме всичко да е интуитивно. Когато провеждаме дискусиите за разработка, винаги задавам въпроса как можем да премахнем визуални шум, кои са нещата, от които хората не се нуждаят. И ако нещо е разсейващо, трябва да бъде махнато“, споделя Целмер.

Skoda бутони автомобили коли