Според Skoda EV и SUV са направили колите еднотипни, но това ще се промени

Компанията ще работи за завръщането на по-разнообразните модели

skoda enyaq race

Skoda

Д оста фенове на автомобилите са забелязали, че през последните години предложенията на пазара стават доста еднотипни. Предимно SUV-ове и то със сходни форми.

От една страна, SUV-ът не предразполага голяма свобода откъм дизайн. От друга, може би просто такива форми са най-търсени и съответно пазарът отговаря.

Според Skoda причината е по средата. В интервю за Car Magazine Клаус Целмер, изпълнителен директор на Skoda, казва, че компанията ще работи за разнообразяване на моделите. През годините бизнесът е наложил постепенното премахване на нишовите форми като Yeti, Roomster и спортните предложения.

Skoda заложи на практичността и прагматизма, което се отрази добре на приходите ѝ. Компанията заложи на най-търсеното и записа рекорд – 926 000 автомобила за миналата година, приход 28 млрд. евро и оперативна печалба от 2,3 млрд. евро. Но това не означава, че тя не иска да предлага и по-атрактивни модели.

„За съжаление в момента нямаме финансовия лукс или капацитет да си го позволим. Много искам да видя кола, която говори на сърцето, като кабриолет или нещо подобно, но в момента нашият пълен фокус е върху портфолио, което покрива голямата картина. А подобни коли ще бъдат нишови“, казва Целмер.

През годините Skoda показва различни атрактивни прототипи – идеи, които мечтае да превърне в реалност. „Това са малки експерименти. Зареждат бранда, но бизнес рационалността е на първо място, за съжаление. Много искам да видя Yeti отново, защото смятам, че тази кола имаше страхотен характер, чудесно име и лоялни фенове. Изумен съм, че толкова много хора все още говорят за нея“, допълва Целмер.

Означава ли това, че никога няма да видим нишови модели от Skoda? Целмер казва „все още не“. Компанията ще продължи да предлага RS модели, както и разнообразни EV-та.

„След като сме готови с портфолиото с определен брой коли, където всеки модел продава над 100 000 броя годишно, тогава можем да мислим за различни идеи. А вече продаваме над 200 000 „октавии“ годишно“, допълва той и казва, че платформата позволява лесно слагане на друга „шапка“ върху нея. И Целмер се надява, че през следващото десетилетие ще видим именно това.

коли автомобили Skoda спортни коли