Hyundai ще възкреси бензиновия хотхеч i30 N

“Горещият“ ще се върне отново в играта с бензинов двигател, потенциално с хибридна конфигурация

Пламен Георгиев,
Hyundai i30 N

, Hyundai

Hyundai i30 N

Hyundai се готви да възкреси бензиновия хотхеч i30 N, запълвайки празнината, оставена от скорошния крах на Ford Focus ST и Honda Civic Type R, пише Autocar, позовавайки се на свой източник.

Оригиналният i30 N беше пуснат през 2017 г. като първият модел от спортния подбранд N performance. Моделът се отличаваше с по-твърдо шаси и електронен диференциал с ограничено приплъзване, например, докато неговият 2,0-литров турбо четирицилиндров двигател беше настроен да произвежда до 280 к.с.

Корейската марка пенсионира горещия хечбек, заедно с по-малкия i20 N през 2024 г., като част от план за препозициониране на марката N „като пионер при високопроизводителните електрически автомобили“. Това бе част от плана за постепенното изваждане на автомобилите с ДВГ в Европа преди крайния срок от 2035 г. Сега обаче политическата ситуация се променя, което ще отвърже ръцете на фирмите да върнат част от конвенционалния си арсенал отново в играта.

Гамата N на Hyundai се състои от хечбека Ioniq 5 N и седана Ioniq 6 N – и двата електрически автомобила с над 600 к.с.

Шефът на подразделението N Джун Парк коментира пред Autocar по-рано тази година, че бъдещите спортни автомобили на Hyundai не е задължително да използват само батерии за задвижване. Тогава той каза, че марката N ще е в крак с компанията майка в поддържането на разнообразно предлагане на задвижващи агрегати през следващите години.

Възможно е новият i30 да използва подобрена версия на съществуващо електрифицирано задвижване – вероятно например стандартния 1,5-литров хибрид на i30 – но има потенциал за изцяло ново задвижване.

Hyundai хотхеч Hyundai I30 N