Е лектрическата Hyundai Ioniq 5 N връхлита шоурумовете на марката, а отзивите от щастливците, имали възможността да я тестват, са блестящи. Нашата медия също ще се нареди до тях, когато в средата на април ни бъде предоставена възможността да видим какво може Ioniq 5 N на писта.
Но пък феновете на добри стар бензинов хотхеч може и да тъжат за конкурента на Golf GTI - i30 N, както и за по-малкия ми събрат, който се конкурираше с отличната, но също влязла в историята Ford Fiesta ST.
Изкарването на двата модела в пенсия бе очаквано, тъй като нивата на емисиите СО2 в Европа спадат с всяка следваща година, а и Hyundai е отправил взор към електрическа трансформация, макар в последно време все повече компании да започват да преразглеждат първоначалните си планове. Последната е от вчера, Mercedes промени цифрите за дела на електромобилите в гамата си, като заяви, че ще продължи да разработва ДВГ.
Hyundai лансира i30 N през 2017 г. с избор между две версии на 2,0-литровия турбо мотор – с 250 или 280 к.с. И двете бяха „вързали” само към 6-степенна „ръчка”. Това се промени през 2021 г., когато с фейслифта дойде и опцията за автоматик с двоен съединител. Същата година Hyundai погледна към по-достъпния хотхеч i20 N, задвижван от 1,6-литров турбо мотор с 204 к.с.
Производството на N-моделите с ДВГ за европейския пазар бе прекратено този месец. Това става в съответствие с ангажимента на марката да предлагат само автомобили с нулеви вредни емисии до 2035 г., както и да постигане на въглероден неутралитет до 2045 г. Остава да проследим ще претърпи ли промени тази стратегия през следващите месеци.