Hyundai иска да увеличи продажбите с 30%, но не с помощта на EV

Хибридите се оформят като новия любимец на бранша

Мартин Дешев,
Hyundai Ioniq 5

Hyundai

Hyundai обяви, че иска до 2030 г. да увеличи продажбите си с 30% спрямо 2023 г. Това ще е означава, че компанията ще трябва да продава по 5,55 млн. автомобила годишно, съобщава Reuters.

И ако доскоро можеше да се очаква, че това увеличение ще дойде от все повечето продадени електрически автомобили, това няма да е така. Всъщност основната заслуга ще е от хибридите, като компанията планира да удвои гамата си от такива модели, за да контрира забавянето на продажбите на EV.

Това не трябва да се тълкува като отказ на Hyundai от електричките. Компанията запазва целта си до 2030 г. да продава 2 млн. изцяло електрически коли годишно.

Задачите пред хибридите обаче са още по-сериозни. Техните продажби трябва да скочат с 40% до 1,33 млн. коли годишно до 2028 г.

„От известно време скоростта на преминаване към електрически автомобили се забавя. В резултат, търсенето на хибриди се увеличава и те се превръщат в основен избор, вместо да са просто алтернатива на ДВГ“, казва президентът на Hyundai Джаехун Чанг.

Затова можем да очакваме общо 14 хибридни модела от компанията в близко бъдеще. Тя не съобщава срокове, но може да се очаква, че постепенно цялата гама ще бъде обновена.

Фокус на компанията ще е EREV – на практика електрически автомобил с удължен пробег, който има ДВГ, но той се използва за зареждането на батериите и няма връзка с колелата. Това е популярен сегмент в Китай, но все още не е набрал инерция по света.

Hyundai смята да се възползва от това. Компанията планира да започне да произвежда EREV модели в Китай и Северна Америка до края на 2026 г. Тези модели ще се конкурират ценово с EV, като надеждите са да бъдат своеобразен „мост“ между ДВГ и електричките.

хибриди хибридни автомобили електрически автомобил Hyundai автомобили коли