Hyundai е готов да стъжни живота на VW и Toyota

Южнокорейската компания е третият по големина производител в света, но е гладен за повече

Пламен Георгиев,
Hyundai Kona 2024

, Hyundai

Hyundai Kona 2024

Hyundai Motor Company достигна до челната тройка на най-големите производители в света, но има бомбастични амбиции за електрическото бъдеще.

През 2021 г. компанията от Южна Корея продаде 6,6 млн. автомобила, с което се нареди зад Toyota с нейните 10,5 млн. автомобила и Volkswagen Group с 8,9 млн. Тази година също бе изключително плодотворна за компанията, въпреки проблемите по веригата за доставки, въпреки спирането на производството в Русия.

На правилния път сме, тази година бяхме много силни,” казва Джаехун Чанг за Bloomberg, президент и съизпълнителен директор на Hyundai. “Ключово бе управлението на веригата за доставки. Опитваме да сме гъвкави, да оптимизираме и предпазваме производството колкото можем.”

Но не само силните продажби са тези, които правят Hyundai един от най-силните играчи на световния пазар. s an industry powerhouse. Приходите тази година се очаква да нараснат с 21% до 141,7 трилиона вона ($108 млрд.), което ще е най-големият ръст за всички основни играчи на пазара.

Ключов фактор за този ръст на приходи и печалби е амбициозният план за електрификация на моделната гама. Не само че пред последните две години бяха лансирани Hyundai Ioniq 5, Kia EV6 и Genesis GV60 (а съвсем наскоро и изцяло новата Hyundai Kona), но плановете на производителя предвиждат въвеждането на 31 електрически автомобила до 2030 г. (в трите мерки Hyundai, Kia и Genesis).

Чанг казва, че компанията е на път да продава 1,87 млн. е-коли годишно към 2030 г., достатъчни за постигане на 11% дял от пазара в САЩ и 7% дял от световния пазар. Този EV успех идва във времена, когато Toyota продължава да прави хибриди и водородни автомобили, а VW среща затруднения да изпълни своите EV обещания.

Източник на статията: carscoops.com

Хюндай Hyundai