Type R на Honda ще продължи живота си в ерата на електромобилите, потвърждава водещият инженер Хидеки Какинума пред Autocar.
През последните години Peugeot, Ford и Renault зачеркнаха GTI и RS моделите си в опита да се отговори за все по-затегнатите стандарти за нивата на вредните емисии.
Но Хидеки Какинума уверява феновете на Honda, че няма опасност тази съдба да застигне Type R: “Без Type R - няма Honda.”
В Honda сме уверени, че удоволствието от шофирането е есенцията на личната мобилност.”
Какинума признава, че е трудно да се мисли за подобен спортен проект, разработен в рамките на ограниченията за постигане на въглеродна неутралност. Но добавя:
“За Honda те са просто нови препятствия, нови предизвикателства да предоставим на клиентите си удоволствието от шофирането. Да, определено сме отдадени на идеята да предложим нови модели Type R.”
Това е чудесна новина за феновете на хотхечовете, след като и Honda се присъединява към Volkswagen, решени да запазят спортните си модели.
Друг е въпросът под каква форма ще се появят следващите спортни модели на двете марки. Спокойно може да се предположи, че логичната стъпка е хибридизация, последвана от пълна електрификация. Но Какинума уверява Autocar, че вероятността за следващ Type R само с ДВГ „ не е нула”.
Въглеродната неутралност не трябва да се фокусира само върху задвижването. Може да има вероятност за постигането й, дори да се шофира автомобил с ДВГ. Не бих отхвърлил вероятността следващият Type R да се задвижва от ДВГ. Но предвид реалностите, това е малко вероятно.”
“Но самият Type R не зависи само от задвижването. Той е философия, принцип за удоволствие от шофирането, а това обвързва много аспекти…. Ако това вълнение може да се осигури от определено задвижване, което е въглеродно неутрално или електрифицирано по някакъв начин - или от напълно различна технология – това ще е оправдано за Type R,” допълва Какинума.