Ф илмите от златната епоха на уестърна задължително включваха кадър с табела с името на града и жителите. В този случай става въпрос за Стентън, Тенеси, населяван от 452 човека. Изглежда странно, но това е домът на първия нов завод за производство на автомобили, който Ford строи от 43 години насам.
Няма как той да е източник на работна ръка, но пък Мемфис се намира на около 45 мили, от където трябва да дойдат почти 6000 човека, колкото ще работят в завода, когато заработи на пълен капацитет.
Строежът на BlueOval City започна през септември, площадката се простира върху площ от 6 кв. мили. След три години тук трябва да започне производството на електрическия F-Series, а в отделен завод – производството на батериите за него.
За целта се предвидени $5,6 млрд., а капацитетът на завода е предвиден за 350 000 пикапа. Този завод е основна част от плана на Джим Фарли на стойност $50 млрд., който трябва да доведе до производството на 2 млн. електромобила годишно в края на 2026 г. Амбициозна цел на фона на 63 000 е-коли през миналата.
Този нов проект безпокои сериозно властите в Мичиган, с право, които се притесняват, че Ford преместват вниманието си на юг. Провинциалният Тенеси предлага много земя, потенциално по-евтина работна ръка и $2,4 млрд. щатски субсидии.
Притесненията им са още по-основателни, тъй като Ford няма да спре дотук. Още $5,8 млрд. са предвидени за нов комплекс за батерии, който ще бъде построен съвместно с SK Innovation в Глендейл, Кентъки. Планът предвижда изграждането на два завода-близнаци, които да произвеждат батериите за новите електромобили на Ford и Lincoln.
Трите завода за батерии трябва да гарантират на Ford годишен капацитет от 129 GWh.