М ного фирми са записали трицифрени и двуцифрени ръстове на продажбите си на нови автомобили в Европа през август, в който за първи път от 13 месеца континентът се върна към положителен баланс, макар и с крехките 3 процента (4,4% в ЕС), съобщи Autonews, цитирайки Dataforce.
Lynk & CO (бранд на Geely, която притежава и Volvo), Genesis, Mahindra и Maserati отбелязаха трицифрено увеличение. Cupra, Alfa Romeo, MG, Rolls-Royce, Land Rover и Mercedes-Benz бяха сред 20-те марки, които записаха двуцифрено нарастване.
Lynk & CO имаше силен месец с 2114 регистрации на своя хибрид 01, спрямо само 605 за миналата година, когато навлизаше на пазара.
Луксозната марка Genesis регистрира ръст от 145 процента до 245 продажби в сравнение със само 100 през август 2021 г., отново защото току-що започваше да атакува пазара.
Maserati е на плюс със 123 процента до 414 броя, от които новият премиум SUV Grecale държи 65%.
Cupra отбеляза ръст от 57%, подпомогнат от силното търсене на електрическия компактен модел Born, който отчете 2879 продажби (30 на сто от всички за марката).
Alfa Romeo се покачи с 56 процента, благодарение на компактния SUV Tonale, който отчете 930 сделки миналия месец.
MG увеличи продажбите с 42 процента до 5592. Това се дължи на нарастващото търсене на компактното комби MG 5.
Също така сред марките, записали печалби през месеца, са Rolls-Royce и Land Rover (и двете +31%), Mercedes-Benz (+21%), d Dacia (+17%) и Ford (+11%).
Марките, които отбелязаха печалби, но бяха под средните за пазара, бяха Audi (+2,8 процента) и Hyundai (+1,9 процента).
Сред моделите Volkswagen T-Roc беше номер 1 по продажби в Европа за август, задържайки се на първо място за втори пореден месец. Компактният SUV на VW сложи край на тримесечното царуване на Peugeot 208 още през юли.
VW продаде 16 458 бройки от T-Roc през август, което е ръст от 45% спрямо същия месец на миналата година. Dacia Sandero зае второто място през август с 15 241 продажби. 208 за втори пореден месец е трети, въпреки увеличаването на продажбите с 86 процента.
T-Roc е петият различен модел, който завършва месеца като най-продаваният в Европа и едва вторият, който записва повече от една месечна победа.
Другите автомобили, които имаха първи места през 2022 г., бяха Dacia Sandero (януари), VW Golf (февруари), Tesla Model 3 (март) и 208 (април-юни).
T-Roc, Sandero и 208 бяха три от седемте модела в топ 10 за миналия месец с рекордни печалби.
Другите бяха Toyota Yaris, Citroen C3, Opel/Vauxhall Corsa, Skoda Octavia и VW Tiguan, така най-големият автомобилен производител в Европа има три модела в топ 10 (Golf завърши под номер 5 като цяло).
208 остава номер 1 по продажби в Европа след осем месеца, с преднина от повече от 12 400 броя пред Dacia Sandero.