М алката оса с емблема на скорпион се появи през 2008 г. на салона в Женева. Наследството на Карло Абарт възкръсва в пълния си блясък само година след възстановяването на марката Abarth. През 1949 г. Карло основава компанията, използвайки за емблема зодията си – Скорпион. През 1971 г. Abarth е продадена на FIAT и става опитно поле за спортни разработки на концерна.
Наследникът на легендата 595 Abarth запазва идеята от оригинала – малко и изключително бързо автомобилче с отличителен дизайн. Външният облик изцяло инкорпорира фирмената философия, наблягаща на скорост и спортно усещане.
Отличителни черти на модела са огромната емблема, заменила тази на FIAT в центъра на предната част, голяма за тези габарити радиаторна решетка под нивото на регистрационния номер, както и въздушни отвори пред гумите. Малка емблема е положена и непосредствено зад вратите.
Не липсва заден спойлер, а ауспуховите накрайници са вградени в задната броня, която е и дифузьор, помагащ за по-висока степен на прилепяне към пътя.
Двигателят е 1,4-литров T-Jet, чиято компактна турбина осигурява мощност от 135 к.с.
„Динамика за всеки ден”, така най-кратко определят 500 Abarth създателите от FIAT. И защо не? Може би само заради цената.
Преди да ви оставим в ръцете на Филип, ето един интересен момент от историята. Карло Абарт обещава на Йохан Абт, че може да кара безплатно заводски коли Abarth, ако печели всички състезания, в които участва. И той почти успява, завършвайки първи в 29 от 30 старта (в последното завършва втори).
Четете още:
Илон Мъск загатна за първия товарен влекач на Tesla