Ferrari представи последното творение на подразделението Special Projects. Името му говори красноречиво за произведенията, излизащи под неговата шапка. Дизайнът на P80/С е вдъхновен от екстремните за времето си 330 P3/P4 и Dino 206 S.
И двата модела, послужили за вдъхновение, са спортни прототипи от 60-те години, ера, в която Ferrari доминира в Льо Ман и други състезания за издръжливост. Ferrari твърди, че Р80/С „е продукт на най-дългия развоен процес на всеки уникален модел, произвеждан до днес“. Работата по него е започнала още през 2015 г. в предишния Centro Stile.
Това е най-скъпият нов автомобил в света. Цената е 16,5 млн. евро
Новият дизайнерски център, в който бяха създадени Monza SP1 и Monza SP2, отвори врати през септември 2018 г. В него работят над 100 дизайнери и инженери. Департаментът за шасита, подразделенията Tailor Made и Atelier са поместени под един покрив, разположен на Viale Enzo Ferrari, в сърцето на завода на Ferrari в Маранело.
Уникалният модел е направен по поръчка на клиент и друга такава кола никога няма да има. Тя е направена единствено за пилотиране на писта. В основата на P80/C стои състезателното 488 GT3, задвижвано от 3,9-литров V8 двигател. Динамични параметри за Р80/С не се казват, но в състезателния автомобил централно разположеният мотор генерира 650 к.с.
В този случай клиентът е поискал от Ferrari да удължи междуосието, което е наложило някои иновативни дизайнерски решения, но не са забравени и моделите Dino 206 S и 250 LM.
Купето на Ferrari P80/C е карбоново. Отзад е монтирано масивно крило и дифузьор. Интериорът е типичен за състезателните автомобили, а пилотиране на писта изисква секвенциална трансмисия, вероятно от Xtrac.
Сигурно е, че втори Ferrari P80/C няма да има. Цена от компанията не се посочва, но имайки предвид факта, че Monza SP1 струва 1,6 млн. евро, то Р80/С със сигурност ще е над тази сума, дори доста повече.
5 технологии, които ще превземат автомобилите