Европа обяви търговска война на Китай, налага до 38% мито за вносните EV

Предварителните очаквания бяха за до 30%, сега става ясно, че от 4 юли вносните електромобили от Китай ще бъдат облагани с 38,1%

IM LS6 китайски автомобили

, ImMotors

IM LS6 e модел на ImMotors, част от SAIC, чийто продукти ще бъдат обложени с най-голямата ставка на митото - 38,1%

О чаквахме решението на Европейската комисия по отношение повишаване на митата (от 10%) за вносните китайски електромобили за след Евро изборите, но тази новина ни изненада. В Брюксел е решено вносното мито да бъде вдигнато до 38,1%, считано от 4 юли. Ниво, което е много по-високо от предварително очакваното. Досега се смяташе, че максималната граница ще е 30%, дори анализатори си бяха стиснали ръцете за 25%, но сега вече е решено, пише Politico.

Китайската търговска камара в ЕС изрази „шока, дълбокото си разочарование и неудовлетворение от протекционистката мярка на ЕС“. Тя добави, че митата ще са „сериозна търговска бариера“.

Това решение на ЕС изглежда доста зле за Берлин, който изгуби дуела с Париж. Германия бе твърдо против ръст на митата, Франция – твърдо за. Причината е, че първите произвеждат и продават много в Китай, което ще ги засегне сериозно. От друга страна френските марки нито произвеждат, нито продават (поне не в някакви сериозни обеми) в Китай, затова искаха тази мярка.

Автомобилите, произведени от BYD, ще се сблъскат с надценка от 17,4%, тези на Geely с 20%, а SAIC с най-високата от 38,1%. Тези производители бяха проверени от Комисията по-рано тази година, въпреки че не предоставиха информацията, колкото Брюксел изиска от тях. Затова и за тях митата ще са различни.

Други производители, които не са били посетени от представители на ЕК и не са предоставили никаква информация, също ще бъдат изправени пред най-високото мито от 38,1%. Тези, които са съдействали, ще бъдат облагани с 21%.

Китай Европейски съюз мита мито