Н апоследък много автомобилни производители намаляват бутоните в интериорите на моделите си и залагат предимно на интерактивните дисплеи. И макар някои от тях (като Volkswagen) да размислят и вече да обръщат тази практика, мнозинството заявяват своята пълна подкрепа за дисплеите и по-малкото бутони.
Но ще им се наложи да преосмислят позициите си отново. Euro NCAP призова производителите да върнат традиционните бутони в интериорите. И ако не го направят, не могат да се надяват на максимален рейтинг за безопасност, съобщава Ars technica.
„Прекомерното използване на сензорните дисплеи в проблем в цялата индустрия и почти всички производители местят важни функции и контроли в централните дисплеи. С това те карат шофьорите да отклоняват погледа си от пътя и се увеличава риска от катастрофи заради разсейване“, казва Матю Авери, директор на стратегическото развитие на Euro NCAP.
Той допълва, че от 2026 г. организацията ще въведе променени изисквания за максимален рейтинг за безопасност. В тях ще се включи използването на отделни, физически бутони, "врътки" или ръчки за управление на основните функции на автомобила. Това трябва да става по интуитивен начин, с минимално отклоняване на погледа от пътя.
Euro NCAP ще изисква основните контроли като мигачи, чистачки, клаксон, аварийни светлини, SOS функции да са отделни от сензорни дисплей. Организацията не е институция, която може да задължи производителите, но наличието на петзвезден рейтинг за безопасност на даден автомобил има голяма стойност при продажбите му, така че компаниите може да се наложи да се съобразят с изискванията ѝ. Особено, ако и техните колеги от САЩ – IIHS също последват примера.