Т емата за това дали в интериорите на автомобилите няма твърде много екрани и доколко това е правилно продължава да е обсъждана в бранша. Докато компании като Volkswagen започват постепенно завръщане към физическите бутони, Mercedes е на точно обратното мнение.
Главният технологичен директор Маркус Шафер заяви пред Autocar, че Mercedes не само не се отказва от дисплеите, а смята да ги увеличи. Шафер казва, че следващата стъпка в развитието е сливане на екраните и така ще изглежда, че цялото табло от край до край е само един дисплей.
Компанията вече тества подобни технологии, като Шафер казва, че те предлага „наистина впечатляващо изживяване“. „Смятам, че този дисплей е много важен елемент за нас, особено за следващите 2-3 години“, допълва той. Дисплеят е OLED, като е осигурен от LG. Ширината му е над 1,4 метра.
Шафер казва, че не вижда алтернатива на подобни дисплеи. Той обръща внимание на добавената реалност, която да се прожектира на предното стъкло – друга иновация, която привлича интереса на производителите. Според Mercedes обаче тя има много недостатъци.
„Затова нашият път е да работим с висококачествени дисплеи. Идват нови технологии за още по-добро изживяване, като използваме и разработки от гейминга, за да ги направим още по-атрактивни и да предложим изумителни визуализации“, коментира Шафер.
Mercedes ще обърне внимание и на изкуствения интелект. Компанията вече е направила нов AI асистент, който да помага на шофьорите. Тя също така е наясно, че ChatGPT макар и полезен, все още допуска грешки и затова трябва да се подхожда много внимателно.