Докато някои връщат бутоните, Mercedes иска да ги махне и замени с още по-големи екрани

Тенденцията ще обхване все повече модели на компанията

Мартин Дешев,
mercedes интериор дисплей екран

Mercedes-Benz

Т емата за това дали в интериорите на автомобилите няма твърде много екрани и доколко това е правилно продължава да е обсъждана в бранша. Докато компании като Volkswagen започват постепенно завръщане към физическите бутони, Mercedes е на точно обратното мнение.

Главният технологичен директор Маркус Шафер заяви пред Autocar, че Mercedes не само не се отказва от дисплеите, а смята да ги увеличи. Шафер казва, че следващата стъпка в развитието е сливане на екраните и така ще изглежда, че цялото табло от край до край е само един дисплей.

Компанията вече тества подобни технологии, като Шафер казва, че те предлага „наистина впечатляващо изживяване“. „Смятам, че този дисплей е много важен елемент за нас, особено за следващите 2-3 години“, допълва той. Дисплеят е OLED, като е осигурен от LG. Ширината му е над 1,4 метра.

Шафер казва, че не вижда алтернатива на подобни дисплеи. Той обръща внимание на добавената реалност, която да се прожектира на предното стъкло – друга иновация, която привлича интереса на производителите. Според Mercedes обаче тя има много недостатъци.

„Затова нашият път е да работим с висококачествени дисплеи. Идват нови технологии за още по-добро изживяване, като използваме и разработки от гейминга, за да ги направим още по-атрактивни и да предложим изумителни визуализации“, коментира Шафер.

Mercedes ще обърне внимание и на изкуствения интелект. Компанията вече е направила нов AI асистент, който да помага на шофьорите. Тя също така е наясно, че ChatGPT макар и полезен, все още допуска грешки и затова трябва да се подхожда много внимателно.

дисплеи интериор Mercedes автомобили коли