Корейските марки са по-качествени от Porsche

defaultimg

netinfo

Genesis, луксозната марка на Hyundai Motor Co., се нареди на първо място с 68 проблема на 100 автомобила, но Kia и Hyundai, които продават автомобили на масовия потребител, я следват плътно (със 72 и съответно 74 проблема на 100 автомобила). Триото опровергава общоприетото мнение, че японските Toyota и Honda са №1 по отношение на качество. И трите марки са под средното за индустрията ниво в проучването 2018 Initial Quality Study, което се базира на клиентско допитване. Това проучване важи за САЩ, но дава и доста отговори за нашия континент. За корейските марки е важно, че изместиха дългогодишния лидер по показателя качество, а именно Porsche.

Годишният доклад на J.D. Power 2018 анализира мнението на 75 712 автомобилни потребители и оценява удовлетворение от управлението, двигатели и трансмисии, и проблеми свързани с качеството за период от 90 дни след покупката на автомобила.

Надеждността се е повишила при повечето марки в САЩ, като проблемите са спаднали с 4 до 93 на 100 автомобила. Основните проблеми са свързани с електрониката.

„Механичните проблеми не са основната част, както беше преди,” коментира Дейв Сарджент, вицепрезидент за световните проучвания на J.D. Power. „Инфотейнмънтът е най-проблемната част в автомобила. Тези проблеми дразнят хората повече от механичните повреди.”

Корейските марки и Porsche се нареждат на първите маста в класацията, защото електрониката и инфотейнмънт системите се държат на възможно най-опростеното ниво, като се избягва сложността, която води до проблеми и обърквания у клиентите, коментира Сарджент.

Любопитно е, че в тази класация BMW и Mercedes се нареждат съответно на 11-о и 15-о място (87 и съответно 92 проблема на 100 автомобила). Това се обяснява с много комплексната електроника, която води до повече проблеми и оплаквания.

Издънките са изключително изненадващи. На последните три места (от 31 марки) се нареждат съответно Volvo (122), Jaguar (148) и Land Rover (160). Тук основните проблеми са комплексните инфотейнмънт системи, с които клиентите имат много проблеми.

Дефектите при Toyota (18-о място) и Honda (23) се дължат на електрониката. Двете марки не страдат от механични дефекти, но новите технологии ги предават и смъкват назад в класацията. Интересното е, че Ford стига до петото място (81 дефекта), докато Chevrolet е 6-и (82). Проблемът за американските марки е, че те се ползват с лоша репутация.

Jaguar I-PACE е в България: 480 км пробег и 400 к.с. мощност

Skoda търси подизпълнители да помагат с производството

10 от най-добрите двигатели на 90-те години

Източник на статията: Vesti.bg

2018 Initial Quality Study класация Hyundai KIA класация за качество J.D. Power