Genesis, луксозната марка на Hyundai Motor Co., се нареди на първо място с 68 проблема на 100 автомобила, но Kia и Hyundai, които продават автомобили на масовия потребител, я следват плътно (със 72 и съответно 74 проблема на 100 автомобила). Триото опровергава общоприетото мнение, че японските Toyota и Honda са №1 по отношение на качество. И трите марки са под средното за индустрията ниво в проучването 2018 Initial Quality Study, което се базира на клиентско допитване. Това проучване важи за САЩ, но дава и доста отговори за нашия континент. За корейските марки е важно, че изместиха дългогодишния лидер по показателя качество, а именно Porsche.
Годишният доклад на J.D. Power 2018 анализира мнението на 75 712 автомобилни потребители и оценява удовлетворение от управлението, двигатели и трансмисии, и проблеми свързани с качеството за период от 90 дни след покупката на автомобила.
Надеждността се е повишила при повечето марки в САЩ, като проблемите са спаднали с 4 до 93 на 100 автомобила. Основните проблеми са свързани с електрониката.
„Механичните проблеми не са основната част, както беше преди,” коментира Дейв Сарджент, вицепрезидент за световните проучвания на J.D. Power. „Инфотейнмънтът е най-проблемната част в автомобила. Тези проблеми дразнят хората повече от механичните повреди.”
Корейските марки и Porsche се нареждат на първите маста в класацията, защото електрониката и инфотейнмънт системите се държат на възможно най-опростеното ниво, като се избягва сложността, която води до проблеми и обърквания у клиентите, коментира Сарджент.
Любопитно е, че в тази класация BMW и Mercedes се нареждат съответно на 11-о и 15-о място (87 и съответно 92 проблема на 100 автомобила). Това се обяснява с много комплексната електроника, която води до повече проблеми и оплаквания.
Издънките са изключително изненадващи. На последните три места (от 31 марки) се нареждат съответно Volvo (122), Jaguar (148) и Land Rover (160). Тук основните проблеми са комплексните инфотейнмънт системи, с които клиентите имат много проблеми.
Дефектите при Toyota (18-о място) и Honda (23) се дължат на електрониката. Двете марки не страдат от механични дефекти, но новите технологии ги предават и смъкват назад в класацията. Интересното е, че Ford стига до петото място (81 дефекта), докато Chevrolet е 6-и (82). Проблемът за американските марки е, че те се ползват с лоша репутация.
Jaguar I-PACE е в България: 480 км пробег и 400 к.с. мощност