Г раницата от 500 км/ч за сериен автомобил бе химера, но на 10 октомври американското чудовище SSC Tuatara направи немислимото до момента: разви над 500 км/ч, с което стана най-бързият сериен автомобил в света, чието име ще бъде записано в Книгата на рекордите Гинес!
Рекордът SSC Tuatara разви на затворен 11- километров участък от State Route 160 извън Лас Вегас. На същата тази отсечка през ноември 2017 г. Koenigsegg Agera RS записа името си в Гинес, постигайки 447,19 км/ч. Преди това Bugatti Chiron Super Sport 300+ бе успял да развие 490,48 км/ч в един пробег на тяхната писта в Германия, но това постижение не бе записано като рекорд.
Най-бързият сериен автомобил в света
Всичко това сега няма значение, защото Оливър Уеб записа името на SSC North America със златни букви в историята и рекордите. Това стана със сериен модел, улични гуми и обикновен бензин, с които Tuatara разви ненормалните 508,73 км/ч средна скорост от два поредни пробега (това е условието, за да бъде записано като рекорд в Книгата на Гинес). При първия пробег SSC ускорява до „едва” 484,54 км/ч, но при второто минаване на 11-километровата отсечка автомобилът развива колосалните 532,92 км/ч! Не сте впечатление? Оливър Уеб казва, че е щял да постигне още по-висока скорост, ако не е имало странични ветрове. Вижте как изглеждат тези 533 км/ч от борд камера в автомобила.
Освен рекорда за максимална скорост, Tuatara подобрява още три други рекорда, които до момента бяха притежание на Agera RS. Сега американците държат рекорда за най-бързо изминаване на една миля с летящ старт по обществен път (503,92 км/ч), както и най-бързо изминаване на един километър с летящ старт по обществен път (517,16 км/ч). Третият рекорд е за абсолютна скорост (532,93 км/ч). Уеб казва, че това не е максимумът на автомобила, тъй като в последните 5 секунди автомобилът е набрал почти 32 км/ч, което значи, че той има капацитет за още по-висока скорост.
А от къде идва тя? От би-турбо V8 двигателя с обем 5,9 литра. Максималната мощност на чудовището възлиза на 1774 к.с., когато резервоарът е пълен с Е85. Когато в него се сипе обикновен бензин с октаново число 91, мощността пада до 1369 к.с. За впечатляващите динамични параметри „вина” носи и коефициентът от 0,279 на челно въздушно съпротивление.
Производството на SSC Tuatara е ограничено до 100 бройки. Цената започва от $1 625 000 и може да достигне максимум $1,9 млн. с High Downforce Track Pack.
Сега се очаква отговорът на Venom F5 и Koenigsegg Jesko Absolut. Моделът има почти идентичен коефициент на въздушно съпротивление (0,278), а 5,0-литровият му V8 с две турбини генерира 1622 к.с. и 1500 Нм.
Легендарната Toyota Celica навърши 50
Нов удар срещу плъг-ин хибридите: те са в пъти по-мръсни от официалните данни