В ръщаме се към мнението на устатия телевизионен водещ след неделното състезание на „Хокенхайм”, което се превърна в истински трилър (най-меко казано). Състезанието в Германия дори е трудно да се разкаже, тъй като валя няколко пъти, имаше няколко периода на кола за сигурност, а победителят мина през бокса 5 пъти! Вероятно и в най-смелите очаквания на феновете подобен сценарии нямаше как да бъде изпълнен, тъй като абсолютните лидери в шампионата, честващи 125 години участие в моторните спортове, претърпяха истински Армагедон, както определи състезанието Тото Волф. Валтери Ботос катастрофира, докато преследваше второто място, докато Люис Хамилтън направи същото по-рано, престоя в бокса 50 секунди и в крайна сметка завърши извън зоната на точките. Наказание за Sauber вкарва него и Робeрт Кубица в зоната на точките, но не това е важното.
Важното е, че Liberty Media трябва да направи така, че да създаде едни по-непредвидими условия, които да спомогнат за много по-интересни състезания. Феновете (на Ferrari основно) обвиняват Mercedes, че обезличават спорта със своята доминация, но това не е вярно. Видяхме, че Ferrari претърпя истински крах в квалификацията, което е по-проблемното. Дъждът в неделя създаде абсолютно непредсказуеми условия, в следствие на които Фетел, стартирал последен, завърши втори.
Преди години Бърни Екълстоун предложи всички състезания да се провеждат на мокро, за да има интрига и голям интерес. А ако не вали – организаторите на състезанието да мокрят трасето. След вчерашното състезание това предложение ще се хареса на мнозина, но то няма как да бъде реализирано. Едва ли ще бъдат реализираните и идеите на Джеза, но те са толкова колоритни, че трябва да ги споделим с вас.
Джеръми Кларксън отива още по-далеч в своите предложения. Тук няма да повтаряме думите му с буквата „F” (може да чуете във видеото по чий адрес я използва той). Ще маркираме само предложенията му за по-атрактивна Формула 1.
Джеза заобикаля нормалните решения и залага (в типично негов стил) на радикалното. Първото: премахване на стюардите, грижещи се за безопасността. Той смята, че пилотите трябва да се окуражават да карат опасно. Дори трябва да им се дава бонус точка за опасно пилотиране.
Това няма как да се случи, но Кларксън смята, че трябва да се дават бонус точки и за болиди, които са конструирани така, че да позволяват блъскане по между си, без при това да се разпадат.
Джеръми смята, че ФИА трябва да радикализира спорта. Ако това значи победителят в едно състезание да стартира последен в следващото, така да бъде. Всичко при него се свежда до състезанието гума в гума, макар че и без тези негови предложения Формула 1 предложи страхотни състезания във Великобритания и Германия, както и това в Австрия.
Автомобилната индустрията страда, Volkswagen печели
Цели 5 дисплея за електрическата Honda E
Рекордни доставки от Tesla, но и загуба в размер на $407 млн.