Джеръми Кларксън подреди 10-те автомобила за последната година

Пламен Георгиев,
defaultimg

netinfo

Д окато чакаме Джеза и Ко. да приключат със снимките на The Grand Tour, ето нещо от Кларксън, който обобщава най-доброто, което е карал в последните месеци. Списъкът JC прави в рубриката си в The Sunday Times Driving.

Там той започва с обяснението. „Когато взимаш завой с Ferrari 488 GTO на състезателната писта, нямаш усещането, че това е само един инструмент, който управляваш. Усещаш го като продължение на самия теб.“

„Твърди се, че сляп човек, седящ в пълен мрак, може да усети момента, когато в стаята влиза лъв. Той не може да го види, подуши или чуе, но някак го усеща. Е, такава е връзката, когато караш Ferrari 488. Не знаеш кога предните гуми ще започнат да поднасят, но по някакъв начин го усещаш.“

И на фона на тези обяснения са двете изненади: Opel Zafira Tourer 1,6 CDTi Tech Line и Volvo XC90 D5. Ако ви прави впечатление, голямата „нередност“ тук е горивото. Защото най-запалените фенове на Джеза може и да си спомнят едно негово обяснение за дизела: „Със сигурност е тих… за дизел. Но това е като да пазиш добро поведение… за убиец.“

Но тишината и икономичността на тези два модела са истински впечатляващи. Затова Джеръми ги слага в своя топ списък, но продължава: „Ако автомобилът не те развълнува всеки път, когато седнеш в купето му, значи е само инструмент. А ако е само инструмент, значи може да използваш автобус.“

Така отиваме към бензиновите и много по-екзотични предложения на Кларксън. Започва се с не толкова мощната Mazda MX-5 2,0, за която обаче казва: „Тя е лечение срещу депресия. Не можеш да бъдеш в лошо настроение, когато я караш.“ След това следват истинската страст на 56-годишния британец: Alfa Romeo 4C coupe, Mercedes-AMG GT S, Ford Focus RS, Ford Mustang Fastback 5.0 V8 GT, BMW M2, Ferrari 488 GTB и Lamborghini Aventador.

Известен е афинитетът на Кларксън към Mercedes и пушещите му задни гуми, затова не е изненада мнението му за GT S: „Това е Mustang-ът на Merс… От всички автомобили от тази страна на пазара, този почти сигурно ще е моят избор.“

Целият материал на Кларксън може да прочетете в The Sunday Times Driving, а ние ще завършим с още един цитат от него: „Alfa Romeo 4C coupe е ужасен автомобил. Но аз го обожавам. Всеки друг автомобил, със своя перфектен финес и перфектна електроника, не може да избяга от усещането, че е машина. Докато Alfa, със своите недостатъци и желания да отиде, където си поиска, се усеща като човек.“ Амин.

Четете още:

Японци направиха двигател-убиец на дизела

Всички срещу Tesla

Източник на статията: Vesti.bg

The Grand Tour Дзеза Кларксън Джеръми Кларксън