Двойно по-голям пазарен дял за електрифицираните автомобили

Пламен Георгиев,
Volvo XC40 Recharge

, Volvo

Volvo XC40 Recharge P8 AWD

О чакванията тази година да е много по-добра от миналата не се оправдават по никакъв начин. Нито пандемията дава признаци, че отслабва, нито автомобилният пазар в Европа (27 държави), че се съживява, напротив. През февруари JATO Dynamics отчита спад в продажбите на автомобили в ЕС от 20%, но продажбите на електрифицирани автомобили са се увеличили с 67%. За втория месец на годината на Стария континент са продадени 850 000 автомобила, от които 115 000 са електрически и плъг-ин, която прави 13,6% пазарен дял при 6,5% по същото време миналата година.

Hyundai (16%) и BMW Group (24%) се представят над средното за Европа (27 държави, 14%), докато над четвърт от продажбите на Daimler (27%) са били електрифицирани. Най-силното представяне от т. нар. наследствени производители е на Jaguar Land Rover, като 31% от продажбите са на електрифицирани коли.

Най-продаваният електромобил през февруари е Tesla Model 3 с 55% ръст (над 5405 регистрации). Следва VW ID.3 (3557, нов модел), третото място е за Renault Zoe (3547), но при 45% спад на регистрациите. Изключително се представят KIA Niro (+72%), VW Up (+68%), Smart ForTwo (+113%)

При плъг-ин хибридите ръстовете са само трицифрени. В Топ 10 влизат два нови модела (Renault Captur и BMW X1 на трета и четвърта позиция съответно с 2522 и 2516 бройки), а останалите бележат само ръстове. Първото място е за Volvo XC40 с ръст 323% (3479 бройки). Следва Peugeot 3008 (120%). VW Golf е реализирал 2158 бройки, което се равнява на 542% ръст. 486% е ръстът на Ford Kuga.

Всички тези ръстове са наистина впечатляващи, но все още електрифицираните автомобили са много зад моделите с конвенционално задвижване. Тук също се виждат много интересни цифри и факти, тъй като двата най-продавани модела през февруари са Peugeot 208 и Peugeot 2008. Първият със спад от 12% (18 375), но вторият бележи ръст от 51% (17 120). Единственият друг с ръст в Топ 10 е Toyota Yaris (+7%, 15 467, 4-о място). Третата позиция е за VW Golf (16 185, -34%). Най-голям е спадът в реализацията на Renault Clio (15 349, -38%).

Единственият пазар, на който продажбите на EV и PHEV изпреварват тези на конвенционалните модели, е, както сами се досещате: Норвегия. Там делът на електрифицираните автомобили достига 79% от общите продажби до момента.

Tesla вече може да се купува с биткойн

И VW спира развитието на нови ДВГ

А бяха времена, когато Passat използваше W8 двигател

Източник на статията: Vesti.bg

JATO Dynamics пазар на автомобили продажба на автомобили електрифицирани автомобили