BMW са от автомобилите, които няма как да бъдат сбъркани с друга марка дори и от хората, които не са особени почитатели на колите като цяло. За мнозина най-разпознаваемият елемент на всяка „баварка“ е решетката с характерните „бъбреци“
Главният дизайнер на BMW Ейдриън ван Хойдонк обяви в интервю за The Drive, че това далеч не е единствената характерна черта на баварския концерн. Ван Хойдонк бе попитан дали BMW не разчита твърде много на „бъбреците“ и леката извивка в края на задните прозорци, които са неразделна част от колите на компанията от десетилетия.
„Бих казал, че не са само решетката или фаровете или извивката, които правят една кола BMW. Важни са пропорциите, важна е прецизността и какво правим с повърхностите и линиите“, казва ван Хойдонк.
Не може да се отрече, че през последните няколко години BMW предприе някои доста смели дизайнерски решения. Част от тях бяха посрещани с доста критика, но въпреки това компанията удържа решението си и наложи новия дизайн.
Съвсем скоро предстои и още една радикална промяна с Neue Klasse. Тя също ще предприеме важни новости в дизайна, включително вграждане на фаровете в „бъбреците“. BMW не се страхува да експериментира с формите и да съчетава познатите елементи с нови и да осъвременява цялата визия.
„За да се развиваме, не можем да повтаряме едно и също нещо, което вече е направено. Понякога трябва да добавиш нови елементи и да промениш някои от основните неща“, допълва ван Хойдонк.