Т емата за бъдещия завод на Volkswagen в Източна Европа леко се заплете, тъй като днес българското издание Investor.bg писа, че България все още е в битката за новия завод. Както по-рано писахме, турски медии съобщиха, че VW е избрал южната ни съседка за новия си завод според вестник Habertürk. В новия завод ще работят 5000 човека и ще произвеждат бъдещите модели на Skoda и Seat, предава dailysabah.com.
Източници на Investor.bg казват, че надеждата за завод в България не са прикючили. Изданието пише, че представители на консултантска компания, наета от производителя, са в България, за да проучват възможностите за нова фабрика в страната. Те ще посетят или са посетили и другите кандидати за привличането на инвестицията – Румъния и Турция, пише още изданието.
Агенция DPA смята, че решението на Volkswagen трябва да бъде взето в рамките на следващия кръг на планиране на разходите от Надзорния съвет на Volkswagen – чак през ноември 2019 г., допълва Investor.
По-рано в четвъртък (20 декември) в ефира на Bloomberg TV Bulgaria Стамен Янев, Изпълнителен директор на Българската агенция по инвестициите, описа образно, че страната ни все още е в надпреварата за новия завод, използвайки спортни аналогии.
От друга страна romaniajournal.ro отписа страната си от надпреварата за новия завод, потвърждавайки тезата на турските медии, че Турция вече е предпочетена пред България и Румъния.
Списание AutomobilWoche пише, че опитът на Турция в автомобилното производство е бил сред големите плюсове в полза на страната при избора й за построяването на нов завод на Volkswagen. Той ще започне работа през 2022 г.
Решението на Volkswagen да инвестира в Турция идва в следствие на нормализирането на взаимоотношенията между двете страни, смятат турските медии. Напрежението във взаимоотношенията между Турция и Германия спадна съществено през септември, когато Реджеп Ердоган посети Германия, което даде трасък на инвестициите в страната му.
Skoda Kodiaq RS разчита на 500 Нм от най-мощния дизел на марката (тест драйв)
Чудовището Fordswagen ще разтърси автомобилния свят
Когато бъде готов, заводът ще започне с производството на Skoda Karoq и Seat Ateca. Двата модела се произвеждат в завода на Skoda в Квасини, Чехия. След като това производство бъде прехвърлено в Турция, Volkswagen ще обособи заводите си в Емдем и Хановер на електрически автомобили, а производството на Passat ще бъде прехвърлено в Квасини.
През 2017 г. в автомобилните заводи в Турция са били произведени 552 825 лекотоварни автомобили, а между януари и октомври тази година броят им е 439 644. Отбелязваме този факт, тъй като от известно време се говори, че Volkswagen и Ford вървят към сформирането на Алианс, който да стане най-големият в бранша. Това кара турската медия да предполага, че VW може да прехвърли производството на 150 000 до 180 000 лекотоварни автомобила в завода на Ford Otosan. Заводът е най-големият за лекотоварни автомобили на Ford в Европа, произвеждайки около 440 000 автомобила и 75 000 двигателя през миналата година.
1,6 млн. километра за 5 години с Hyundai