С лед като по-рано през годината „Калашников” хвърли бомбата с представянето на електрическия CV-1, скрит под ретро формите на IZH Kombi, сега на ред е друга руска компания, искаща да впечатли света. Този път руснаците искат да направят електрически Mustang преди самата компания-майка да успее да го пусне на пазара. Е, въобще не е ясно дали този автомобил някога ще види бял свят, но поне на снимка и на думи звучи добре.
Използвайки ретро формите на 1967 Ford Mustang Fastback, този жребец заменя бензина с ток. Aviar, руската компания зад проекта R67, обещава ненормални динамични параметри, от които дори и Илон Мъск би се изчервил.
„Калашников” застреля Tesla с електромобил на базата на Иж-Комби
В Русия разработват „летящ автомобил”
Пак казваме, за момента това е проект, но пък руснаците мечтаят на едро. Обещанието е за ускорение до 100 км/ч за 2,2 секунди и максимална скорост 250 км/ч. Още по-смразяващо е обещанието за пробег от над 500 км. По кой тестови цикъл е измерен този пробег – никой не знае. Но би могло да се предположи, че последната (че и първата) цифра е прекалено преувеличена, тъй като Mustang от 67-а не може да има аеродинамиката на модерните електромобили.
Мощността на електромотора също говори за доста нереални очаквания от този R67, тъй като Aviar говори за 840 к.с. Два електромотора и пакет батерии с капацитет 100 kWh трябва да правят възможна тази утопична динамика, обещавана ни от Русия.
Шасито ще е изработено от алуминий/карбон, а купето ще е изцяло карбоново. При 120 км/ч активен заден спойлер ще предоставя по-добро сцепление. Ще се предлага и въздушно окачване, способно да променя височината си с над 7 см.
В интериора няма изненади. Централната позиция е отредена за 17-инчов дисплей, който мое да се каже, че копира решението на Tesla. Вентилационните отвори сякаш са взети от Mercedes, а дружките на вратите отново са крадени от Tesla. Aviar твърди, че ще вградят система за избягване на сблъсък и автоматично аварийно спиране, което би трябвало да ни шокира предвид факта, че говорим за компания, която до момента не е произвела нито една кола. А вероятно няма и да произведе, той като след параметъра „Цена” е написано – по поръчка.
Skoda Kodiaq RS разчита на 500 Нм от най-мощния дизел на марката (тест драйв)
Уникат, това е единственият 6-колесен Jeep с парен двигател
Цената на частите за Bugatti Veyron са ненормални, резервоарът струва 38 000 евро