Д ефицитът на микрочипове ще доведе до загуби за световната автомобилна промишленост в размер на около $210 млрд. в края на годината. Тази прогноза направиха аналитиците на консултантската компания AlixPartners, която през май прогнозира загуби в размер на 110 млрд., а през януари – за 60,6 милиарда. А кризата продължава да се задълбочава: заводи спират временно работа, спират се различни модели, а сроковете за доставки започват да гонят година.
Шефът на отдела на AlixPartners за анализ на автомобилната промишленост Марк Уейнфилд смята, че причината за рязкото влошаване на прогнозата е локдауна в Малайзия и проблеми в други страни, които продължават да задълбочават проблемите с доставките на полупроводници.
Искаш и можеш да купиш нова кола, но друг път: Toyota съкращава производството си с 40%
Що касае обема на доставените автомобили, то през 2021 г. ще бъдат продадени със 7,7 млн. по-малко автомобили от реалните възможности и търсене. През май тази цифра бе 3,9 млн.
Подобна прогноза бе дадена и от аналитиците на Boston Consulting Group: дефицитът на чипове ще доведе до реализирането на 7 до 9 милиона по-малко автомобили.
Стойността на дефицитни микрочипове в Китай е скочила 300 пъти
Новините за проблемите на световната автомобилна промишленост идват всеки ден. Бе съобщено, че Ford ще съкрати обема на производството със 700 000 автомобила, концернът Stellantis ще произведе с 600 000 по-малко от потенциала си, а Renault-Nissan-Mitsubishi – с 415 000 по-малко. Volkswagen съкращава работния ден в завода си във Волфслург, като до средата на октомври ще работи само една поточна линия.
Загубите на компаниите отчасти се компенсират от голямото потребителско търсене и рекордните цени, ръстът на които бе повлечен от дефицита на чипове.
Peugeot 308 те пренася в „изгубения рай” (тест драйв)
След около половин година Норвегия приключва с конвенционалните автомобили