Renault излезе от „спешно отделение” и отново е в играта

За пръв път от 2019 г. насам компанията ще раздаде дивиденти на акционерите си

Пламен Георгиев,
Renault Austral

, Renault

Renault Austral

С лед четири години суша, акционерите на Renault пак ще облажат, макар и малко, след като компанията дава дивидент от 0,25 евро на акция. Това идва на фона на повишените маржове, печалба и много поръчки.

Миналата година компанията понесе тежко загубата от изтеглянето си от Русия, но оперативният марж се удвои спрямо година по-рано до 5,6%. За това помогна фокуса върху обновяването на моделната гама, електромобилите и по-малкото отстъпки.

Излязохме от спешното отделение и отново сме в играта, готови да полетим и да се състезаваме”, заяви Лука де Мео след обявяване на резултатите за годината.

Сега целта на Renault е оперативен марж от 6% или повече, над очакванията на анализаторите от 5,5%.

Компанията предлага дивидент от 0,25 евро на акция, първият след малко над 3 евро дивидент през 2019 г.

Оперативният свободен паричен поток на Renault в автомобилния сектордостигна рекордните 2,1 млрд. евро миналата година, надминавайки предвиждането на анализаторите от 1,68 млрд. евро.

По-рано този месец Renault подписа нов договор с Nissan, който пренарежда конфигурацията в Алианса. Според него Режията намалява дела си в японския си партньор от 43 на 15%, колкото има Nissan в Renault.

Договорът регламентира също, че Nissan ще закупи 15% в новото електрическо подразделение Ampere на френската компания. Тя планира да изкара Ampere на борсата през втората половина на година.

Renault започва и обновяване на моделната си гама, насочвайки внимание към по-скъпите нива на оборудване, които носят повече печалба. Поръчките за Megane e-tech, Arkana и Dacia Jogger, както и по-високите цени помогнаха да се увеличи печалбата, казва Renault.

Поръчките в края на миналата година за Европа са се равнявали на три и половина месеци продажби, коментират още от компанията.

Кризата с чипове оряза около 300 000 автомобила от поточните линии на Renault. Босът Де Мео казва, че макар кризата с чипове да разхлабва хватката си, автомобилната индустрия ще продължи да изпитва определени трудности през 2023 г., свързани основно с доставките и логистиката.

Другата добра финансова новина е, че акциите на Renault са скочили с 38% на годишна база, като компанията се представя най-добре по този показател в европейския Stoxx 600 Automobiles & Parts Index. Пазарната стойност на Renault се оценява на 12,8 млрд. евро.

Източник на статията: autonews.com

финансови резултати Renault