П рез първата половина на 2022 г. Dacia отбеляза 5,9% увеличение на продажбите си на годишна база. Което води до увеличение на пазарния дял до 3,9% на фона на спада в индустрията.
Тя е единствената сред 20 от най-големите европейски марки с ръст за периода. Поне от тези, които обявиха официалните си резултати юни включително. В сметката не попадат нишови (бутикови) компании, а тези, които имат масово производство.
Румънската марка е продала 277 785 автомобила за пероида, като обновеният Sandero и Duster имат покачване, съответно с 1,8% и 5,5% в сравнение със същия пяриод на м.г. Оптимизъм буди и стартът на електромобила Spring и кросоувъра Jogger, посочва Dacia.
Sandero е най-продаваният автомобил в Европа, ако не се броят флийт сделките, от 2017 г. насам. На него се падат 112 000 продажби, по назад са Duster с 99 хил., Jogger - 21 700, и и Spring с около 20 хил.
Последният е в топ 3 на електоромобилите дори на големи пазари като Франция. Румънската марка е номер 1 в родината си и Португалия, втора във Франция и трета в Италия, Полша и Чехия. От януари се изкачи с четири позиции на германския пазар, така заеме деветото място.
Dacia успя да увеличи продажбите на пазар, ударен тежко от пандемията и кризата с доставката на компоненти. Общият спад е 14,6% в сравнение с 2021 г.
За сравнение “компанията майка” Renault регистрира спад от 29,7 на сто, като към горните фактори тук роля играе изгубеният руски пазар, от който френската фирма се изтегли, а заради санкциите изобщо не продава автомобили.
Dacia посочва интересен факт - 76% от клиентите за първите 6 месеца преди това са притежавали коли от други марки, а 64% от настоящите клиенти са казали, че пак ще седнат в Dacia, когато сменят модела с нов.
Електрическите и версиите на газ представляват почти половината от всички поръчки през първата половина на 2022 г., добавят от фирмата.
Наскоро тя показа ново лого и по този случай леко обнови всичките си модели (на снимката). Вече се приемат поръчки за тях.