Dacia Duster ще дебютира в края на февруари

Това ще се случи на автомобилното изложение в Женева, което отново се връща на картата, но на него няма да видим нито една германска марка

Пламен Георгиев,
Dacia Duster ECO G

, CarMarket.bg

Dacia Duster ECO-G

Dacia ще извади третото поколение на Duster по време на автомобилния салон в Женева, който ще се проведе през февруари, след като последното му издание бе през 2019 г. Duster е вторият най-продаван модел на Dacia в Европа след Dacia Sandero.

Възроденият автосалон в Женева ще е сцената, на която Renault планира да представи електрическия модел R5 от сегмент В. Тези два модела се очертават като две от най-големите новости край езерото в Женева, тъй като с тях са свързани огромни пазарни очаквания.

За първите девет месеца на годината Dacia увеличи европейските продажби на Sandero с 18% до 175 012 бройки, докато тези на Duster са скочили със 7,5% до 122 203, независимо че моделът е в края на своя жизнен цикъл, съобщава Automotive News, позовавайки се на данни на Dataforce.

Продажбите на Duster ще започнат малко след дебюта му през февруари. Моделът ще стъпва на платформата CMF-B, която Renault споделя с Nissan. Тя вече се използва от Dacia за Sandero и Jogger.

През последните 13 години Dacia е произвела над 2,2 млн. бройки Duster. Първото поколение бе лансирано през 2010 г., второто през 2017 г.

Renault Group планира да играе основна роля в „Палекспо” в Женева, където ще се проведе 90-ото издание на изложението.

Очаква се там да изложат своите продукти между 30 и 40 автомобилни марки, казват организаторите, като пълният списък ще бъде публикуван месец преди старта му на 26 март.

Проблемът е, че BMW, Mercedes-Benz, Audi и Volkswagen няма да присъстват на салона. Почти сигурно е, че от залите ще отсъстват също Peugeot, Citroen, Fiat и Opel.

Тези решения за отсъствие от Женева са продиктувани от желанието да се спестят сериозни суми около участието, но и от това, че вече компаниите имат свои собствени начини и платформи за представяне на своите новости, където акцентът е само върху тях, а не се разпилява.

Но вакуум в света няма, затова липсата на основни играчи ще бъде запълнена с нови, които искат в близко бъдеще да ги изместят. Говорим за китайски брандове, около 20 очакват организаторите.

Dacia Dacia Duster