Успехът на Dacia доказва, че хората харесват простите, достъпни автомобили

Бюджетната марка отбелязва ръст на продажбите от 16,7% за първите девет месеца на годината, ръстът при Spring EV е 41%

Пламен Георгиев,
Dacia Extreme

, CarMarket.bg

Extreme е новото топ оборудване в гамата на Dacia. Около 60% от клиентите на марката избират именно него при покупката на нов модел Dacia

Н адпреварата за вниманието на клиентите върви на няколко фронта едновременно, единият от които е технологичният. Компаниите се надпреварват да разказват за технологичните джаджи, които са внедрили в новите си модели. Такива не можеш да вкараш в малките, достъпни автомобили, защото просто те вече няма да се достъпни, а пък самият замисъл за достъпност значи, че мястото за печалба от тях е минимално, да не говорим въобще за маржове. Може би и затова наскоро писахме, че Volkswagen изважда от производство Up!.

Но неспиращият успех на Dacia предполага, че може би производителите бъркат. Бюджетната марка на Renault отчете продадени 493 510 автомобили за деветте месеца на годината, което представлява ръст на продажбите от 16,7% спрямо същия период на миналата година. Така Dacia успя да увеличи пазарния си дял в Европа с 0,8% до 8,4%.

Dacia Sandero, вторият най-продаван автомобил в Европа през 2022 г., изпреварен само от Tesla Model Y, отбелязва ръст от 18,3%, докато Jogger има 70 932 продажби на сметката си, това е ръст от 76,1%. След това идва електрическият Spring със скок на продажбите от 40,6% до 44 262 броя. За това спомогна и фактът, че моделът вече разчита на нов, по-мощен електромотор.

Моделите на Dacia нито са най-експресивните като дизайн, нито са най-бързите, да не говорим, че са далеч от най-луксозните модели, но разчитат на доказали се технологии в Алианса. Предлагат точно толкова оборудване и системи, колкото клиентът се нуждае и е готов да плати за тях.

Прагматичните клиенти не се интересуват от технологични джаджи, кожа или голяма мощност, те търсят възможно най-доброто съотношение качество-цена, сделка, която е особено важна в днешните времена на все по-скъп живот.

Но това в никой случай не означава, че те търсят автомобил, който постоянно да им напомня, че се намират на дъното на автомобилния океан. Доказва го и нивото на оборудване Extreme, което тествах днес. То заменя досегашното топ изпълнение на Dacia. Тук само ще вметна, че 60% от клиентите на Dacia избират именно топ оборудване за своите автомобили. То не включва масажна функция или опция да си правиш селфи по време на движение, но дава есенцията. И още един супер важен факт: моделите на Dacia се купуват предимно и основно от частни клиенти, които обичат активния живот сред природата.

продажби на автомобили Dacia Extreme Dacia