Пет врати, пет места, 5000 евро - това изглежда е златното тройно правило днес за превземане на световните автопазари.
Първи го откри "Рено" с модела "Логан" на дъщерната си "Дачия", а доста години след това го прегърна и гигантът "Фолксваген", завъртайки обороти с пълна сила в тризначното изпълнение "VW Ъп!", "Шкода Ситиго" и "Сеат Mii".
Идва и друга вълна от подобни модели на водещи европейски производители.
Французите не могат само да седят и чакат тази вълна да ги залее и вече подготвят нова малка "Дачия", която да усложни живота на немско-чешко-испанската тройка.
Всъщност работата е доста по-дебела - в недрата на глобалния алианс "Рено-Нисан" се подготвя цял "отбор" малки модели - "Смарт ForTwo/ForFour" в съдружие с "Дасймлер", "Рено i2" в съдружие със специалиста по нискобюджетни коли Жерар Детурбе, "Нисан K2" на V-платформата на "Микра", който ще се предлага и като "Рено", новото "Рено Клио", което ще дебютира през есента в Париж, нов "Модус", "Рено 5", за който вече има решение на ръководството да бъде съживено като конкурент на "Мини" и "Фиат 500", и накрая ново "Сандеро".
Не на последно място в тази фаланга от нови малки модели е "Дачия Тауни". Тя е дълга 3,50 м и развита върху новата моделна платформа на алианса.
Масата на колата ще е около 800 кг, моторът е изцяло нов, трицилиндров, 900 куб.см, с три нива на мощности - 60, 75 и 90 к.с. От "Дачия" обещават атрактивен дизайн и достатъчно място в купето с впечатляващ багажник.
"Тауни" ще изпълни златното тройно правило и ще влезе в шоурумовете през 2015 г.И "Нисан" ще напише доста червени точки с "Тауни", защото сега на важните за тази марка пазари в Централна и Югоизточна Азия малката й кола е "Пиксо"(всъщност "Сузуки A-Star" с емблемата на "Нисан").
Затова "Тауни" ще бъде насочена към страните с развиващи се пазари с емблемата на японската марка и ще се прави и в местни заводи в Индия, Китай и Тайланд.
Вижте над 90 000 оферти за автомобили в Carmarket.bg