Б ританският концерн Jaguar Land Rover губи голяма част от клиентите си. Всяка година двете марки продават по около 100 000 автомобила по-малко от това, което биха могли да пласират. Причината: ниското качество. Това признание направи самият генерален директор на Jaguar Land Rover Тиери Болор в интервю за Automotive News.
Както казва Болор, в компанията са абсолютно наясно с проблема и работят над решаването му. „Разочарованието на клиентите ни носи реална вреда в натурално изражение”, заявява той. „Броят на изпуснатите възможности е колосален: ако ги нямаше дефектите, бихме могли да продаване допълнително по 100 000 автомобила годишно.”
Но ситуацията се променя към по-добро, уверява Болор. На среща с инвеститорите в края на февруари той е обещал, че неудовлетвореността на клиентите от моделна година 2021 е на рекордно ниски стойности. Това се удава благодарение повишаването на технологичността на производствения процес, като в бъдеще усилията ще бъдат насочени към продължаване работата за снижаване на дефектите в автомобилите.
Американци класираха най-надеждните автомобили
И тъй като споменахме думата дефекти, веднага правим препратка към рейтинга за надеждност на J.D. Power, според който Jaguar и Land Rover се намират в дъното на класирането, като между тях се нарежда Alfa Romeo (от 32 изследвани марки в САЩ). Land Rover (последен в този рейтинг) има 244 проблема на 100 автомобила при средно за индустрията 121 проблема, т.е. два пъти повече.
Класираха автомобилите с най-дълга служба
Плъг-ин хибридите харчат до 4 пъти повече гориво от официално обявеното