З ареждащите се хибриди (за кратко плъг-ин хибридите) са обект на атаки от редица природозащитни организации. Те твърдят, че този тип автомобили отделят в пъти повече емисии СО2 от официално обявеното от производителите. Сега към хора се присъединява и британската организация за защита на потребителите Which?, която тества 22 хибрида на 100 км пробег. Този път откритието е, че тези автомобили изразходват в пътни повече гориво от официално обявеното, а това значи също, че отделят и в пъти повече вредни емисии от официалните показатели, обявени от производителите.
Тестът на Which? стига до заключението, че средно тези автомобили са 61% по-неикономични от обещаното, съобщава Daily Mail.
Еколози искат спиране на субсидиите за плъг-ин хибридите
Най-голямо е провинението на BMW X5, който харчи със 72% повече гориво от официалните данни, което Which? изчислява, че се равнява на до 669 лири по-високи разходи годишно за собствениците. Веднага след това е втори баварски модел, докато Toyota Prius е отличник (39% под официалните данни) сред въпросните 22 модела.
Which? казва, че техният тест е бил много по-взискателен от официалните, тъй като отразява по-добре шофирането в реални условия.
Нов скандал: плъг-ин хибридите замърсяват в пъти над обявеното
Резултатите от тестовете на Which? подкрепят скорошните изводи на Greenpeace и Transport & Environment, които тотално отричат плъг-ин хибридните автомобили. През септември европейска федерация по транспорт и околна среда (Transport & Environment), с подкрепата на британския офис на Greenpeace публикува доклад за реалните показатели на отделяните в атмосферата емисии СО2 от плъг-ин хибридите. Тестовете показват, че производителите занижават тези параметри с повече от 2,5 пъти.
До 9 години Volvo минава само на ток