Х акан Самуелсон, шефът на Volvo, на вижда друга алтернатива на тока, затова смята да превърне моделната гама на компанията в изцяло електрическа до 2030 г. До 9 години Volvo планира да продава само електрически коли и да премахне от продуктовото си портфолио автомобили с двигател с вътрешно горене, включително хибриди.
Това кардинално решение се обляга на няколко пилона, един от които е стремежът за постоянно намаляване на въглеродния отпечатък на автомобила през целия ми жизнен цикъл. Другите два се основават на очакването, че законодателството и бързото разрастване на достъпна, висококачествена зарядна инфраструктура ще ускорят клиентските предпочитания на изцяло електрически автомобили.
Преминаването към пълна електрификация на Volvo ще се съчетае с повишен фокус върху онлайн продажбите. Всички напълно електрически модели ще бъдат достъпни само онлайн. При закупуване на електрическо Volvo онлайн, то ще се предлага с удобен пакет услуги, който включва елементи като сервиз, гаранция, пътна помощ, както и застраховка, където е налична, и опции за домашно зареждане.
Клиентите ще могат да избират от атрактивни предварително конфигурирани електрически Volvo автомобили, които са готови за лесна и удобна поръчка и бърза доставка.
По-нататъшно удобство и опростяване идва чрез прозрачни и определени модели на ценообразуване. Това премахва необходимостта от преговори, увеличава прозрачността и изгражда доверие.
Миналата година Volvo представи първия си изцяло електрически автомобил XC40 Recharge на пазарите по целия свят. По-късно днес компанията ще представи втория си напълно електрически автомобил, нов модел от серията 40.
През следващите години Volvo ще представи няколко допълнителни електрически модела, като от снимката се вижда, че се подготвят 7. До 2025 г. компанията цели 50% от глобалните й продажби да се състоят от напълно електрически автомобили, а останалите от хибриди. До 2030 г. всяка кола, която продава шведският премиум бранд, трябва да бъде изцяло електрическа.
„Няма дългосрочно бъдеще за автомобили с двигател с вътрешно горене“, казва Хенрик Грийн, главен технологичен директор.
Nissan вдъхва нов живот на ДВГ с уникална технология