П ознати като „Tesla files”, изтеклите документи от компанията предизвикаха огромен скандал. Акцентът първоначално бе поставен върху опита на Tesla да прикрива проблеми и оплаквания на клиентите с активните системи за безопасност и автономия.
Сега експерти задълбават в документи, според които Tesla има огромни инженерни проблеми при разработването на Cybertruck, който най-после влиза в производство. Но дали над 1,5 млн. поръчали го трябва да се радват?
От изтеклите документи става ясно, че компанията има драматични инженерни проблеми с някои базови процеси и елементи, които не би трябвало да създават такива главоболия.
Анди Палмър, бивш COO на Nissan и CEO на Aston Martin Lagonda CEO, е останал поразен и изненадан, че компанията изпитва толкова много проблеми с разработката на модела, съобщава Wirеd.
Сред проблемите в документите се споменават притеснения за шума, вибрациите, окабеляването, управлението, маневреността при ниска скорост, накланянето на купето и др. Режимът “strafe”, известен като „режим рак”, е „само с базова функционалност”, показва документ, написан през 2022 г..
Палмър е особено притеснен от спирачната система, която Tesla определя като „лоша” след тестове на скалата на Society of Automotive Engineers. Докладът казва, че се отчита „прекомерно дълъг ход на педала и непостоянно спиране”.
“Представянето на спирачките изглежда сериозно. Изненадам съм, че не са по-напред в развитието,” казва Палмър. Той уточнява, че спирачките и шасито обикновено с първите неща, по които работят инженерите, „затова прототипни части на този етап е доста късно.”
И ако някои дефекти биха могли да бъдат наречени изостанали в развитието си, други изглеждат като нерешими или фундаментални, особено що касае „екзоскелетон” дизайна на Cybertruck. По време на тестове на окачването му, пикапът е показал „съществена разлика спрямо целите”. В колонка с коментари относно решения на този проблем, инженер пише „вероятни никакви”.
Пикапът има проблеми с торсионната здравина, която Палмър описва като „много трудна за решаване” и „фундаментална”. Той добавя, че решаването на проблемите вероятно ще добави голямо тегло и ще компрометира дизайна.
Външни наблюдатели коментират въпроса с безопасността, като според тях стоманеният пикап ще има проблеми да мине краш тестовете и тестовете за безопасност на пешеходците.
Wired разговаря с инженер, избрал да остане анонимен. То казва: „Поразен съм. Това са класически инженерни предизвикателства, които стоят пред почти всеки автомобил. Изненадан съм, че те биха имали толкова големи затруднение с тези основни неща.”