Citroen обнови C5 Aircross в началото на миналата година, сега допълва гамата на плъг-ин хибридите (180 и 225 к.с.) с версията Hybrid 136. Базирана на 48-волтовата хибридна технология, задвижващата система се състои от 48-волтова батерия, която се презарежда в определени фази от шофирането, силно модифициран бензинов мотор PureTech със 136 к.с., свързан с новата трансмисия ë-DCS6 с двоен съединител и вграден електромотор с мощност 21 kW.
Новото поколение на 3-цилиндровия 1,2-литров PureTech двигател е с 40% нови части. Мощността му е 136 к.с., въртящият момент 230 Нм. Турбина с променлива геометрия и ангренажна верига допринасят за динамиката и издръжливостта му.
Нова е трансмисията с двоен съединител е-DCS6 с вграден електромотор с пикова мощност 28 к.с. и 55 Нм. Той помага за движение на C5 Aircross само на ток при движение с много ниска скорост, при маневриране и отрицателно ускорение, подпомагайки ДВГ-то при стартирането му. Литиево-йонната 48-молтова батерия е с наличен капацитет 432 Wh, монтирана е под предната лява седалка, така че не се отнема от обема на багажника или интериора.
От Citroen твърдят, че C5 Aircross Hybrid 136 може да се движи на ток до 50% от градските пътувания, но това е доста смело предположение. Първото предимство е, че версията C5 Aircross Hybrid 136 отделя с 15% по-малко емисии СО2 спрямо версията без батерия и електромотор. Това значи и, че той е по-икономичен, в случай с около 1 л/100 км (15%) спрямо бензиновия PureTech 130 EAT8. А когато се изисква по-мощно ускорение, електромоторът подпомага двигателя с вътрешно горене с около 12 к.с.
В дилърствата версията се очаква да пристигне през втората половина на годината.