Citroën добави нови опции в гамата на своя кросоувър C5 Aircross - за C5 X и C5 Aircross plug-in хибрид.
C5 Aircross получава ново хибридно задвижване - 180 e-EAT8. Той заменя варианта с двигател с вътрешно горене PureTech 180. Съчетава 1,6-литров агрегат с един електрически мотор. Заедно те генерират обща максимална мощност от 182 к.с. и 360 Нм макс. въртящ момент.
Електрическият мотор самостоятелно възпроизвежда 110 к.с. Само от него максималната скорост е 135 км/ч. Благодарение на батерията с капацитет 12,4 кВч, C5 Aircross 180 e-EAT8 може да измине до 58 км само на електричество.
Батерията може да се захрани само за час и 45 минути със зарядно устройство от 7,4 киловата. Според Citroën, ако собствениците зареждат у дома или в офиса си, те могат да изминат цялото си ежедневно пътуване само с електричество.
Съществуващото 225 e-EAT8 plug-in хибридно задвижване пък е подобрено, както за C5 Aircross SUV, така и за C5 X. И двата сега ще получат по-голям пробег - с 15 процента, благодарение на ново поколение батерия. Капацитетът скача от 13,2 кВч на 14,2 кВч, въпреки че броят на клетките не се променя.
Това означава, че C5 X може вече да се похвали с 63 км изцяло електрически пробег вместо 55 км, а C5 Aircross има 64 км от 55 км.
Мощността остават непроменена от 1,6-литровия двигател и електрически мотор - 228 к.с. и за двата автомобила.